Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemiral, Ümit
dc.contributor.authorÇepni, Salih
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:58:11Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:58:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnMU1EUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/1218
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) konusundaki argümantasyon becerilerini incelemektir. Çalışma, nicel araştırma desenlerinden nedensel-karşılaştırma üzerine inşa edilmiştir. Çalışmanın örnekleminde, Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören amaçlı örneklem yoluyla seçilmiş 20 öğretmen adayı yer almaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, GDO'lu Besinlere Yönelik Bilgi Testi, Watson-Glaser Eleştirel Akıl Yürütme Gücü Ölçeği, Somali’ye Yardım isimli senaryo ve bu senaryoya ilişkin görüşme soruları kullanılmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarının argümantasyon becerilerinin incelenmesi için 20 öğretmen adayı ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Verilerin analiz aşamasında, verilerin betimsel analizi için frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ), standart sapma (SD) hesaplanmış ve gruplar arasındaki karşılaştırmalar için Man Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, gerekçe, karşı iddia, çürütme ve kanıt becerileri bakımından gruplar arasından anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Bulgularda, konu alan bilgisi, motivasyon ve öz-yeterlik inancı üzerinde etkisini gösterirken, eleştirel düşünme becerilerinin, strateji kurma becerileri üzerinde etkisini gösterdiği tespit edilmiştir. Bu bağlamda eleştirel düşünme becerisinin ve alan bilgisinin argümantasyon becerileri üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçla öğretmen adaylarının argümantasyon becerilerinin daha yüksek seviyelere getirilmesi için alan bilgilerinin ve eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi önerisinde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the argumentation skills of preservice science teachers on GMOs. The study is built on causal comparative, which is among quantitative research designs. The study sample consists of twenty preservice teachers studying in the Department of Science Teaching, in a state university in Turkey’s Central Anatolian Region who were selected with purposeful sampling method. In the study, the Knowledge test about GMOs, Watson-Glaser Critical Thinking Appraisal Scale, Help to Somalia scenario and interview questions about this scenario were used as data collection tools. Focus group discussions were conducted with twenty preservice teachers in the study for the purpose of examining their argumentation skills. In the data analysis process; in descriptive analysis (frequency (f), percentage (%), arithmetic mean ( ) and standard deviation (SD)) were calculated for the scores obtained in the argumentation process concerning the study sub problems and the groups were compared with the Mann Whitney U test. According to the study findings; it was determined that there was a significant difference between the groups in terms of warrant, counterarguments, rebut and evidence skills. In the findings, it was determined that content knowledge had an effect on motivation and self-efficacy belief, whereas critical thinking skills had an effect on strategy development skills. In this context, it was concluded that critical thinking skills and content knowledge were effective on argumentation skills. According to the study results, it is recommended to develop content knowledge and critical thinking skills in order for preservice teachers to have higher argumentation skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Bir Konudaki Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the Argumentation Skills of Preservice Science Teachers on a Socioscientific Issueen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage734en_US
dc.identifier.endpage760en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster