Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdemir, Mehmet
dc.contributor.authorTaşdemir, Adem
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVMk1qZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/122
dc.description.abstractÖğrenenin, öğrenme ortamında olumsuz davranışlarda bulunması hem kendisinin hem de başkalarının öğrenmesini olumsuz etkilemekte, öğrenme ortamında olumlu sosyal etkileşimi engellemektedir. Bu da istendik davranış oluşturma sürecinde öğretim sürecini etkileyen önemli dışsal değişkenlerden biri olarak ortaya çıkmaktadır. Bu anlamda, öğrencilerin olumlu-olumsuz davranışları belirlenerek başarısızlık olgusunun tanımlanması ve bağlı olduğu kaynaklarının saptanması önemli yer tutmaktadır. Bu araştırmada bilişsel olarak başarı durumu en yüksek ve en düşük olarak tanımlanan öğrencilerin davranış türleri 9 boyutta saptanmaya çalışılmıştır. Bu anlamda çalışma, nitel bir durum saptaması olup olgubilim çalışmasıdır. Çalışma grubunun oluşturulmasında aykırı durum örneklemesi kullanılmış ve sınıflarda başarılı ve başarısız olarak nitelendirilen öğrenciler amaçsal olarak oluşturulmuştur. Verilerin elde edilmesinde yarı yapılandırılmış gözlem formu (YYGF) kullanılmış ve araştırmacılar sürece tam katılımcı olarak katılmışlardır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden kategorik analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, başarısız olarak nitelendirilen öğrencilerin birçok olumsuz davranışı, örtük ve açık olarak gruplandırılmıştır.en_US
dc.description.abstractNegative behaviors of students have identical effects on both their and others' learning in educational process that is a social obstacle in learning environment. This is one of the most important external parameter affecting to reach defined objectives of the instruction. From this point of view, it is crucial to determine the negative and positive behaviors of students with the reasons and other relevant clarifying their underachievement. In this study, the behavior of students defined in nine dimensions which point the students are cognitively successful or not. In this context, this is a qualitative research with the data collecting method of case study. While forming groups extreme case sampling was used. The selection of students is criterion based or purposive which will enable detailed exploration and understanding of the successful and unsuccessful students in the classroom. To gather the data semi- structured monitoring form (SSMF) was used, the researchers participated the process completely. Categorical analyze which is one of the content analyze techniques was employed to interpret the data. At the end of the research, negative behaviors of students were classified both implicitly and clearly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSuccess and Failure in Schoolsen_US
dc.subjectStudent Behavioren_US
dc.subjectOkullarda Başarı ve Başarısızlıken_US
dc.subjectÖğrenci Davranışlarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkullarda başarı ve başarısızlık olgusu: tipik öğrenci davranışları yönüyle bir durum araştırmasıen_US
dc.title.alternativeSuccess and failure facts in school: a case study on the typcial behaviour samples of studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage471en_US
dc.identifier.endpage503en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster