Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RRMk5URXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/123
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kademesi sonlarında öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerini belirlemektir. Araştırma, betimsel bir çalışmadır ve tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışma grubunu ilköğretim 8. sınıftan 110, Lise 12. sınıftan 145 ve yüksek öğretim 4. sınıftan 140 olmak üzere toplam 395 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri, literatür taraması ve California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ile kaynak gruplardan toplanmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0,88’dir. Toplanan veriler üzerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve t testi analizleri yapılmış; anlamlılık için p<0,05 düzeyi yeterli görülmüştür. Çalışma sonunda; ilköğretim, ortaöğretim ve yüksek öğretim düzeyi son dönemlerinde bulunan öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerinin “orta” düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca; ortaöğretim düzeyinde alınan eğitimin, öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerini olumsuz etkilediği; yüksek öğretimin ise olumlu katkılar sağladığı, ancak bu katkının yeterli düzeyde olmadığı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine critical thinking level and dispositions of students at the end of primary, secondary and higher education. Participants of this descriptive study were 395 students in primary school's 8. Class (110 students), high school' 12. class (145 students) and faculty's 4. Class (140 students). Data of the study were based on literature review and on scores on California Critical Thinking Disposition Inventory. Its alpha coefficient for internal consistency was 0.88. Data analyses were involve determination of descriptive statistics and use of t-test (p<0.05). As a result; Critical thinking level and dispositions of students is found medium. It is also determined high school courses are effect on critical thinking level and dispositions of students negatively. On the other hands faculty courses are effect on it positively, but it is not enough.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectOrtaöğretimen_US
dc.subjectYüksek öğretimen_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectSecondary educationen_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretim kademelerine göre öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerien_US
dc.title.alternativeStudents' critical thinking level as to education degressen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage28en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster