Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTay, Bayram
dc.contributor.authorKurnaz, Şefika
dc.contributor.authorTaşdemir, Mehmet
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBeE1UTXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/126
dc.description.abstractBu çalışma, sosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim 4., 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin nedensellik kavramına ilişkin bilgi ve becerilerinin ne düzeyde olduğu ve bunun sınıf ve okul (sosyo-ekonomik çevre) durumuna göre değişip değişmediğini betimlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada "betimleyici araştırma" yöntemi kullanılmış ve veriler nicel yöntemle elde edilmiştir. Sınırlandırılmış evren kullanılan bu çalışmada, nicel yöntemin örneklemini 465 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Çocuklarda nedensellik kavramına ilişkin toplam başarı puanları ile sınıf düzeyleri ve sosyo-ekonomik çevre arasındaki fark anlamlıdır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to identify the causality concepts of 4th., 5th., 6th. and 7th. grade primary school students' competence and knowledge levels and if there were any significant differences according to the classroom and school (socia-economic surroundings) of the students. In this study descriptive research method was used and the data was collected by quantitatively. Following results were obtained in this research. 1. The difference between the total scores of students and classroom level in causality (F(3-461)=15,707, p<.01). 2. There is a significant difference between total accomplishment according to the social-economic levels of the students (t(463)=17,101, p<.01).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectCausalityen_US
dc.subjectPrimary School Studentsen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectNedenselliken_US
dc.subjectİlköretim Öğrencilerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim öğrencilerinde nedensellik kavramının gelişimien_US
dc.title.alternativeThe development of causality concept of primary school students in the instruction of social studiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage241en_US
dc.identifier.endpage255en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster