Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikkaya, Tekin
dc.contributor.authorKarakuş, Ufuk
dc.contributor.authorDemirbaş, Öztürk.Çağrı
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBd05UQTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/127
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre eğitim yapılan sınıflarda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik görüşlerini tespit etmektir. Bu amaç çerçevesinde hazırlanan anket, Kırşehir’deki ilköğretim okullarının II. kademesinde görev yapan 52 Sosyal Bilgiler öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmenlerin öğrenci başarısının belirlenmesinde, kendilerini daha yeterli olarak gördükleri geleneksel ölçme değerlendirme araçlarını tercih ettikleri görülmüştür.Ölçme araçlarını kullanmada karşılaştıkları sorunların başında sınıfların kalabalık oluşu, maliyet ve zaman yetersizliği gelmektedir. Diğer sonuçlarda dikkate alındığında, öğretmenlerin alternatif ölçme değerlendirme araçlarının kullanımı ve hazırlanması konusunda daha kapsamlı hizmet içi eğitime ihtiyaçları olduğu anlaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study, learning approach based on the constructivist education classes measurement and evaluation tools used by teachers for their opinions described. This survey was prepared fort he purpose; the 52 primary schools worked Kırsehir Social Studies teacher, has been applied to. Teachers in determining student success, they view themselves as more adequate fort he traditional measurement method was preferred. Assessment tools fort he problems they face in the crowd formed at the beginning of classes, cost and time is insufficient. Other results taken into account, the teachers' use of lternative measurement and evaluation tools in the preparation of training needs to be maintained.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖlçme Araçlarıen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectÖlçme ve Değerlendirmeen_US
dc.subjectMeasurement Instrumentsen_US
dc.subjectSocial Scienceen_US
dc.subjectMeasurement and Evaluationen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlaren_US
dc.title.alternativeUtilization levels of teachers of social studies in assessment-evaluation tools and the problems they meten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster