Search
Now showing items 1-10 of 11
1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması
(2009)
Bu çalışmada, ortaöğretim IX . sınıf Kimya I ders kitabının konu sıralaması yönünden değerlendirilmesi için 52 anket soruları hazırlanmış ve bu sorular MEB’e bağlı Türkiye genelinden 21 ilden rastgele seçilmiş 66 devlet ...
Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(2008)
Kimya öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının; mezun olunan lise türü, anne-baba eğitim düzeyi, bölümü tercih sırası, akademik başarı ve yüksek lisans yapma isteği faktörlerine göre nasıl değiştiğinin ...
Fen Bilgisi Öğretiminde Sosyal Öğrenme Teorisine Dayalı Öğretim Etkinliklerinin, Öğrencilerin Akademik Başarılarına Olan Etkisinin İncelenmesi
(2006)
Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarını geliştirmeye yönelik olarak, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin uygulama sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma, Kırşehir İli merkez ...
Sınıf öğretmeni adaylarının Okul Deneyimi derslerine yönelik tutumları
(2010)
Öğretmen eğitiminde yaşanan son reformlar bu eğitimin geçmişe göre daha uygulamalı bir yapıya sahip olması gerektiğini göstermektedir. Buna paralel olarak 1997’de YÖK tarafından yeniden yapılandırılan öğretmen eğitimi ...
The Similarities of Acquisitions towards STEM Activity in Science Course Teaching Curricula: in Turkey Physical Events/New Zealand Physical World
(Hacettepe Üniversitesi, 2022)
In this study Physical events/physical world achievements taking place in New Zealand and Turkey Science Course Teaching Curriculums were examined a towards STEM activity and the comparison of the similarities of the ...
Investigation of pre-service science teachers’ behavior towards sustainable environmental education
(International Electronic Journal of Environmental Education, 2020)
The purpose of this study is to investigate pre-service science teachers’ sustainable environmental education behaviour and the factors affecting them in terms of some variables (gender and grade level). The study group ...
Pre-service science teachers’ perceptual biases regarding sustainable food consumption: Negative footprint illusion
(İsmail Sahin, 2020)
Global warming presents a threat for human and nature systems. For a few decades, sustainable food consumption behaviors have been considered remarkable to protect environmental sources. Changes in food consumption behaviors ...
An integrated model for examining teachers' intentions to use augmented reality in science courses
(Springer, 2022)
Many studies show that augmented reality (AR) provides multiple benefits to science education, including learning gains, motivation to learn, and collaborative learning. However, while using AR largely depends on the ...
An examination of the effect of technology-based STEM education training in the framework of technology acceptance model
(Springer, 2022)
The aim of this study is threefold: (1) to present a valid and reliable scale in the framework of the Technology Acceptance Model; (2) to reveal factors affecting pre-service science teachers’ intentions to use technology-based ...
Drivers of teachers' intentions to use mobile applications to teach science
(Springer, 2022)
Using mobile applications in science education has proven to be effective as it adds multiple benefits including learning gains, motivation to learn, and collaborative learning. However, some teachers are reluctant to use ...