Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikkaya, Tekin
dc.contributor.authorKuş, Zafer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVMk5UQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/131
dc.description.abstractBu araştırma sosyal bilgiler öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersinde kullandıkları yöntem-teknikleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmenlerin yöntem-teknikleri hangi düzeyde kullandıklarını tespit etmek amacı ile 29 maddeden oluşan geçerliği ve güvenirliği (Cronbach ? = 0,90) sağlanmış olan “Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Yöntem ve Teknikler” anketi kullanılmıştır. Araştırma 2008-2009 eğitim öğretim yılında Kırşehir il merkezinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 20 sosyal bilgiler öğretmeni, 410 öğrenci ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümü 4. sınıf öğrencisi 20 gözlemci katılmıştır. Bu üç farklı gruptan gelen veriler karşılaştırılarak öğretmenlerin kullandığı yöntem ve teknik tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonuçlara göre öğretmenlerin en çok kullandığını belirttiği yöntem ile öğrenci ve gözlemcilerin belirttiği görüşler arasında farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to indicat the methods and technique used by social studies teachers in social studies course. To determine how often the teachers use methods and techniques the questionnaire"method and technique used in social studies course" was used. The questionnaire consisted of 29 items and alpha reliability coefficient was found as 0,90 after the analysis of the test. The study has been carried out in Kırşehir, in 2008- 2009 education year. 20 social studies teachers, 410 students and 20 observers have been participated this study. By comparing data gathered from this three different groups, the most using method and technique by teachers tried to be determined. According to results of the research, it has been indicated that there isn't any diffrence between the view of students and observers bu there is difference between their and teachers' views.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler dersien_US
dc.subjectYöntem ve tekniken_US
dc.subjectSocial studies courseen_US
dc.subjectThe methods and techniqueen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları yöntem ve teknikleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage741en_US
dc.identifier.endpage758en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster