Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKuş, Zafer
dc.contributor.authorTürkyılmaz, Mustafa
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-0039
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBME5EVTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/132
dc.description.abstractOkuma, yaşam boyu öğrenmenin geçekleştirilmesi için gerekli olan bir edinimdir. Bireyler okuma becerilerini kullanabildikleri ve okuduklarını anlayıp eleştirebildikleri oranda demokratik toplumsal sistem içerisinde yer edinebilirler. Model niteliğindeki öğretmen adaylarının, böylesine önemli bir kazanıma ne oranda sahip oldukları, öğretmen adayları tarafından okuma stratejilerinin ne oranda kullanıldığı cevaplanması gereken önemli sorulardır. Bu çalışma, bu sorulara cevap bulmak amacıyla Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Türkçe ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerinden 577 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre Türkçe öğretmeni adaylarının okuma sıklıkları sosyal bilgiler öğretmeni adaylarına göre yüksek çıksa da genelde öğretmen adaylarının okuma sıklıkları düşük oranda gerçekleşmiştir. Gün içerisinde kitle iletişim araçlarına ayrılan sürenin okumaya ayrılan süreyi olumsuz yönde etkilediği belirlenmiştir. Kütüphane kullanma alışkanlığının zayıf olduğu, kütüphanelerin ders çalışmak, gazete-dergi okumak için kullanıldığı belirlenmiştir. Ayrıca kız öğrencilerin okuma sıklıkları ve okuma stratejilerinin kullanımı bakımından erkeklere oranla daha üst düzeyde oldukları da çalışmanın bulguları arasındadır. Araştırmada okuma sıklıkları ile okuma stratejilerinin kullanımı arasında olumlu yönde bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractReading is an acquisition necessary for realising life-long learning. In addition, the more an individual is able to use reading skills and criticise what s/he reads, the more s/he participates in a democratic social system. To what extent the teacher candidates who are qualified as models bear these important merits and to what extent they use reading skills are two important questions that need to be answered. Aiming at answering these questions, this research has been conducted in the Education Faculty of Ahi Evran University. In the research, a questionnaire has been administered to 577 students from the departments of Turkish Language and Social Studies Teaching. According to the findings, although reading frequencies of Turkish Language teacher candidates are higher than those of Social Studies teacher candidates, the reading frequency of teacher candidates in general was found to be low. It has been observed that the daily time allocated for mass media negatively affects the time allocated for reading. It has also been observed that the habit of using libraries is poor and libraries are mostly used for studying and reading newspapers & magazines In addition, it is among the findings that female students are superior to male students in terms of their reading frequencies and levels of using reading strategies. Finally, a positive correlation has been found between the reading frequency and the level of using reading strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuma alışkanlığıen_US
dc.subjectOkuma stratejilerinin kullanımıen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectBilgien_US
dc.subjectBelge Yönetimien_US
dc.titleSosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretmeni adaylarının okuma durumları: (ilgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri)en_US
dc.title.alternativeReading Statuses of Social Studies and Turkish Language Teacher candidates (their attention, habits and levels of using reading strategies)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliğien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.endpage32en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster