Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, İdris
dc.contributor.authorYoncalık, Oğuzhan
dc.contributor.authorÇimen, Zafer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:57Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFNE1EY3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/142
dc.description.abstractÇalışmada, beden eğitimi ve spor alanında hizmet veren öğretim elemanlarının iletişim beceri düzeyleri ile öğretim becerileri arasındaki ilişkiyi öğrenci algılarına göre ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma, Ahi Evran, Karadeniz Teknik, Atatürk, Muğla Üniversiteleri Beden Eğitimi ve Spor Bölümü/Yüksekokullarında öğrenim gören 458 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında, Blatt ve Carolyn (1993) tarafından geliştirilen ve Ergin ve Geçer (1999) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Öğretim Elemanlarının İletişim Becerileri" ve "Öğretim Elemanlarını Değerlendirme" ölçekleri kullanılmıştır. Betimsel nitelikteki bu araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri ile öğretim elemanlarının etkili fakat geliştirilmesi gereken iletişim becerilerine sahip oldukları sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğretim elemanlarının iletişim becerileri ile öğretim becerileri arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (r=571; p<0.01).en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to present the relationship between physical education and sport instructors' communication and teaching skills according to the student perceptions. The participants of the research are 458 students from the Physical Education and Sport Departments/Vocational Schools in Ahi Evran, Karadeniz Technical, Atatürk and Muğla Universities. The questionnaires, "Instructors' Communication Skills" and "Instructor Evaluation", designed by Blatt and Carolyn (1993) and applied to the Turkish contexts by Ergin and Geçer (1999), are used to collect data. As a result of the statistical analysis of the data in this descriptive study, it is found that the instructors have effective ;ommunication skills but they should improve their communication abilities. Furthermore, it is understood that there is a meaningful relationship between physical education and sport instructors' communication and teaching skills in the positive way (r=571; p<0.01).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİletişim becerisi ile öğretimde yeterlik arasındaki ilişkinin öğrenci algılarına göre değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAn evaluation of the relatinoship betwee communication ability and proficiency in teaching in terms of student perceptions (Physical education and sport field)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster