Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlhan, Levent
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:57Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:57Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1307-6477
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBd01UWTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/146
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, zihinsel engelli çocuğa sahip olan anne-babaların çocuklarının özel eğitim sürecinde, beden eğitimi ve spor etkinliklerinin, sosyal, psikolojik, fiziksel, zihinsel ve hareket gelişimlerine etkisine yönelik bilinç düzeylerini belirlemek ve bu amaç doğrultusunda ülkemizde zihinsel engelli çocukların anne-babalarına aile eğitimi ve rehberlik hizmeti sunan kurumlara araştırma sonucu elde edilen veriler üzerinde düşünme, tartışma, program geliştirme ve yeni araştırmalar yapma imkanı sağlamaktır. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve geçerlilik - güvenirliği önceden test edilmiştir. Veri toplama aracı Ankara ilinin Çankaya, Etimesgut (Eryaman), Keçiören, Sincan, Yenimahalle ilçelerinde özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde özel eğitim alan zihinsel engelli çocukların anne-babalarına uygulanmıştır. Araştırmaya gönüllü olarak 54 anne, 27 baba katılmıştır. Araştırmada anne-babaların çocuklarının özel eğitime başlamasında doktor tavsiyesinin birinci derecede yer aldığı görülmüştür.Anne-babalar, beden eğitimi ve sporun çocuklarının tüm gelişim yönlerine etkisi konusunda genellikle olumlu görüş belirtmişlerdir. Anne-babalar, çocuklarının özel eğitim sürecinde beden eğitimi ve spor aktivitelerinin olması konusunda olumlu görüş belirtirken, en çok yapılması istenen spor branşı yüzme olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to determine the conscious levels of parents on the effects of physical education and sport activities on social, psychological, physical, mental and movement development of their handicapped children during special education period so that findings of this study could help institutions giving education and counseling to parents with handicapped children think, discuss, program development and conduct new studies in Turkey. Data gathering instrument was developed by the researcher, and its validity and reliability were tested before the study. The instrument was applied to parents (fathers and mothers) having handicapped children at Çankaya, Etimesgut (Eryaman), Keçiören, Sincan and Yenimahalle Special Education and Rehabilitation Centers in Ankara. 54 mothers and 27 fathers were participated the study voluntarily.Findings showed that doctor recommendation was the first factor on private education school-starting of handicapped. Fathers and mothers stated a positive opinion about the help of physical education and sport activities on the whole development of their handicapped children. In addition, parents emphasized the necessity of physical education and sports activities during special education period of their handicapped children, and also they have preferred swimming as the most wanted sport activity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden Eğitimi ve Sporen_US
dc.subjectEğitilebilir Zihinsel Engelen_US
dc.subjectÖzel Eğitimen_US
dc.subjectPhysical Education And Sportsen_US
dc.subjectEducable Mentally Handicapen_US
dc.subjectSpecial Educationen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.titleZihinsel engelli çocuğu olan anne-babaların çocuklarının özel eğitimleri sürecinde beden eğitimi ve spor etkinliklerine yaklaşımlarının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluating the conscious levels of parents on the effects of physical education and activities on their handicapped children during special educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNiğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster