Search
Now showing items 1-10 of 49
Mesleki-teknik eğitim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yararlanmaya ilişkin görüşleri
(2010)
Bu araştırmanın amacı mesleki ve teknik eğitim kurumlarında çalışan meslek dersi öğretmenlerinin derslerinde bilgisayar ve internet temelli öğretim materyali kullanım düzeylerini ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu ...
Beyin, Bellek ve Öğrenme
(2007)
Öğrenme sonucunda beyinde meydana gelen fizyolojik değişimlerin anlaşılması, uzun yıllardır cevabı aranmakta olan “insan (beyni) nasıl öğrenir?” sorusunun cevaplanması noktasında önemli bir kilometre taşı niteliğindedir. ...
Mesaj tasarım aracı olarak soruların kullanımının soru sorma becerilerine etkisi
(2010)
Bu araştırmanın amacı, bir öğretim materyali olarak soruların slaytlarda ve öğretim sürecinde kullanılmasının, öğrencilerin soru sorma becerileri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran ...
Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarının bilgisayar oynama durumlarına göre incelenmesi
(2009)
Bu araştırmanın temel amacı, lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarını bilgisayar oyunu oynama durumlarına göre incelemektir. Bu amaçla Kırşehir’de farklı liselerde öğrenim gören 224 öğrenciye sınıf içi ...
A comprehensive model covering prospective teachers' technology use: the relationships among self, teaching and learning conceptions and attitudes
(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2018)
This study was conducted to propose and examine a comprehensive model embracing prospective teachers' beliefs about self, teaching and learning conceptions, and attitudes towards using instructional technologies. Prospective ...
A mixed research-based model for pre-service science teachers' digital literacy: Responses to "which beliefs" and "how and why they interact" questions
(PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2018)
This study constructs a science teaching belief system to examine pre-service science teachers' scientific epistemological beliefs (SEBs) and conceptions of teaching and learning (COTL). The aim of the study was to investigate ...
Web-Mediated Problem-Based Learning and Computer Programming: Effects of Study Approach on Academic Achievement and Attitude
(SAGE PUBLICATIONS INC, 2018)
In the relevant literature, it is often debated whether learning programming requires high-level thinking skills, the lack of which consequently results in the failure of students in programming. The complex nature of ...
The Effect of the Metacognitive Support via Pedagogical Agent on Self-Regulation Skills
(SAGE PUBLICATIONS INC, 2018)
Flipped Classroom (FC) has become an increasingly popular model in many disciplines in today's educational system. In order for the FC model to be effective, it is important for the student to have self-regulation skills. ...
The use of digital storytelling in elementary Math teachers' education
(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2018)
Technological devices are widely used in various forms and for various purposes with educational systems. Teachers are required to not only use technology with the utmost efficiency, but to also act as role models for ...
Turkish Adaptation of Digital Literacy Scale and Investigating Pre-service Science Teachers' Digital Literacy
(NESIBE AYDIN EDUCATION INST, 2017)
The shortest description of digital literacy is the one made by Eshet-Alkalai (2004) as; "survival skill in the digital era". According to Ng (2012) the indicator of an individual's being digital literate is her/his ...