Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaradağ, Engin
dc.contributor.authorBaloğlu, Nuri
dc.contributor.authorKaya, Sedat
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:53:58Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:53:58Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-4251
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RBMU5ETXo=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/158
dc.description.abstractBu çalışmada okul yöneticilerinin eğitim felsefesi akımlarını benimseme düzeyleri saptanmaya çalışılmıştır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmanın evreni, 2007-2008 öğretim yılında İstanbul ili Tuzla ilçesindeki ilk ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 90 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Çalışmada evrenin dar olması nedeniyle örnekleme yoluna gidilmemiştir. Veri toplama aracı olarak Ekiz (2005) tarafından geliştirilen Eğitim Felsefesi Benimseme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde puanların frekans (?), yüzde (%) ve ortalama (X) değerlerinden yararlanılmıştır. Grup görüşleri arasındaki farkları belirlemek için t-testi, Many Whitney-U ve Kruskal Wallis-H testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular literatüre dayalı olarak tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, school managers - acception level of education philosophies were defined by their opinons. The research was designed in survey model. Ninety primary and secondary school managers took part in sampling group in Tuzla/Istanbul in 2007-2008 academic year. Data were collected with Education Philosophies Defining Scale. The scale was developed by Ekiz (2005). In the analyze process of data were used frequency (?), percent rate (%) and arithmetic meaning (X) values of scores. To define differentations between group opinons, ttest, Whitney-U and Kruskal Wallis-H technigues were used. Findings were discussed based on the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYöneticileren_US
dc.subjectEğitim felsefesien_US
dc.subjectAmpirik araştırmaen_US
dc.subjectİlericiliken_US
dc.subjectOkul müdürüen_US
dc.subjectİlk öğretim okulu müdürlerien_US
dc.subjectKabullenmeen_US
dc.subjectOrta öğretim yöneticilerien_US
dc.subjectYeniden yapılandırmacılıken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeAn Empirical Study on School Managers’ Acceptance Level of Education Philosophiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage181en_US
dc.identifier.endpage200en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster