Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBurak, Durdu Mehmet
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:00Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:00Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RjNE9ERXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/177
dc.description.abstractBu makalede, Atatürk’ün eğitim ile ilgili görüşlerinden bahsedilmiştir. Atatürk’ün, Yeni Türk Eğitim Sistemini oluşturmak için yaptığı çalışmalar, fedakârlıklar, fikirler ve kişisel olarak söylevleri, demeçleri, tavsiyeleri, tecrübeleri ve eğitim toplantılardaki yaptığı konuşmaların özüne değinilmiştir. Atatürk dönemi eğitiminin temel hedefleri ortaya konulmuş ve bu hedeflere ulaşmak için yapılan çalışmalara, ilkelere, prensiplere ve uygulanan yöntemlerden bahsedilmiştir. Ayrıca Kıbrıs Türk lisesini birincilikle bitirmiş olan Kıbrıslı Mehmet Nefi Efendi’nin Türkiye’de okumasını kolaylaştırmak üzere müsabakasız ve parasız yatılı olarak Yüksek Mühendis mektebine nasıl kaydı yapıldığı incelenmiştir. Nafia Vekili Ali Çetinkaya’nın, Kıbrıslı Mehmet Nefi Efendi hakkında Başvekâlete (Başbakanlık Makamına ) yazdığı resmi yazının bakanlar kurulunda kabul görmesi, Bakanlar Kurulu’nun kararı ve Cumhurbaşkanı Gazi Mustafa kemal Paşa’nın kararnameyi onaylaması safhaları araştırılarak elde edilen bilgi, bulgu ve belgeler ekte sunulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this article, the ideas and opinions of Atatürk about education has been discussed. The work that carried out by Atatürk to establish the New Turkish Education System was mentioned harmoniously with the ideas, opinions, speeches, recommendations, advices experiences and also the outlines of speeches delivered in the educational auditorium by Atatürk. The basic aims of the education were introduced and in order to reach and execute the objectives of the aimed education, the studies, researches, principles and the methods have been emphasized with in the framework of the education target. Our study is concerned the registration and the requirements about Cypriot Mehmet Nefi‘s education who graduated from High School with distinction and has been admitted to the Faculty of Engineering without any examination and the boarding school upon the written request to the Prime Minister by the Minister of Public Works Mr. Ali Cetinkaya. The petitions of Ministry of public works to the Prime Ministry have been sent to the cabinet minister (board of ministers) and then it has been signed by the ministers and has been implemented after the approval of the President of the Republic of Turkey by Gazi Mustafa Kemal Atatürk. The outcome and written documents procedure stage has been searched one by one and the out come of the studies and the information has been attached with the available archive documents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAtatürken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectCumhurbaşkanıen_US
dc.subjectMilliyetçiliken_US
dc.subjectAtatürken_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectPresidenten_US
dc.subjectNationalismen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAtatürk’ün Eğitim Anlayışı ve Kıbrıslı Mehmet Efendi’nin Eğitimine Katkılarıen_US
dc.title.alternativeThe Education Understanding and Contributions of Ataturk to Pursue the Education of Cypriot Mehmet Efendien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage623en_US
dc.identifier.endpage636en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster