Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKtap inceleme
dc.contributor.advisorEğtim
dc.contributor.advisorTarih öğretimi
dc.contributor.advisorEfsane
dc.contributor.advisorEdebiyat eleştirisi
dc.contributor.advisorTürk edebiyatı
dc.contributor.advisorMustafa Necati Sepetçioğlu
dc.contributor.advisorEpik şiir
dc.contributor.authorŞimşek, Ahmet
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:01Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:01Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1010-867X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RFMk5qZzQ=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/198
dc.description.abstractBu çalışmada, Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun yazdığı Karşılaştırmalı Türk Destanları adlı eseri tarih eğitimi açısından incelenmiştir. Destan kavramının anlamı üzerinde kavramsal bir tartışma ile başlayan kitap, üç ana bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde, kadim milletlerde yaradılış sorunsalına değinen destanlar, sıra ile kısa özetleri yapıldıktan sonra karşılaştırılmıştır. İkinci bölümde yapma destanlar çeşitli açılardan karşılaştırılmış, üçüncü bölümde ise Türk destanlarının bir sınıflaması yapılmıştır. Sepetçioğlu, destanların değerini ortaya koyarken, millîliğini ve destanı yaratan milletin özelliklerini temsil etmesini ölçüt almıştır. Bunun yanında gerekçeli bir değerlendirmeye özen göstermiştir. Eserin, her üç bölümde de destanları ele alış ve değerlendiriş bakımından tarih eğitimine katkı sağladığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, Mustafa Necati Sepetçioğlu's book Karşılaştırmalı Tuk Destanları is analyzed from the point of history teaching. The book, which began with conceptional discussion about epopee's meaning, is composed of three chapters. In the first chapter, the epopees, which were telling genesis in ancient peoples, is summarized, then these epopees are compared. In the second chapter, imitation epopees are compared in different perspectives. Then in the third chapter Turkish epopees are classified. In his evaluation of the epopees, Sepetçioğlu's measure is their level of reflection of nationness and the characteristics of the nation that created epopees. And he givens attention to make a causative determination. It could be said that all chapters of the book can contribute to history teaching from the perspective of his evaluation of the epopees.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleMustafa Necati Sepetçioğlu'nun Karşılaştırmalı Türk Destanları Adlı Eserinin Tarih Eğitimi Açısından Değerien_US
dc.title.alternativeThe Value of M. N. Sepetçioğlu's Book, Karşılaştırmalı Türk Destanları for the History Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalErdemen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue49en_US
dc.identifier.startpage255en_US
dc.identifier.endpage265en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster