Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelikkaya, Tekin
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:02Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:02Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFek1UYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/205
dc.description.abstractAraştırma, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ders çalışırken kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, varolan bir durumu betimlemeyi amaçlayan tarama modeli bir çalışma yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini Ahi Evran Üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler, örneklemini ise 2009–2010 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları 176’sı kız ve 218’i erkek 394 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, likert tipi beşli bir ölçek kullanılmış ve veriler üzerinde SPSS 15 paket programıyla yüzde, frekans, t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyonu analizleri yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları bazı öğrenme stratejilerinin, cinsiyet, öğretim durumu ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuşturen_US
dc.description.abstractThis research was done in order to determine the learning strategies which use studying lesson of teacher candidates who were Elemantary Social Studies teacher training department of Kırşehir Faculty of Education.For this purpose, the scannig model that an existing state of aims to describe a study was conducted..Population of the study consisted of the students of Ahi Evran University and 394 students,178 girls and 218 boys attending teacher candidates who were Elemantary Social Studies teacher training department of Kırşehir Faculty of Education fall semesterof the 2009-2010 academic year were the subject of study. In the study, a five likert type scale used and on the data packet with the program SPSS 15 percent, frequency, t-test, ANOVA and Pearson correlation analysis was made. As a result of study, it had been found that there are some meaningful differences in learning strategies of Social Studies teacher candidates in terms of their ,gender,educational status and according to grade of their study showed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler öğretmen adaylarıen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenme stratejilerien_US
dc.subjectSocial Studies Teacher candidatesen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectLearning strategies.en_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerien_US
dc.title.alternativePre-Service social science studies students’ use of learning stragjiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAhi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster