Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTay, Bayram
dc.contributor.authorYangın, Banu
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:04Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:04Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RZNU16VTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/225
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde sınıf ortamında kullandıkları öğrenme stratejilerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan öğrenme stratejileri anket formu öğrencilere bire bir görüşme yolu ile uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde sınıf ortamında zihinsel tekrar stratejilerini her zaman, örtük ve açık tekrar stratejilerini her zaman, eklemleme stratejilerini her zaman, geri getirmeyi (hatırlamayı) artırıcı stratejilerini her zaman, güdüleme stratejilerini her zaman, dikkat stratejilerini ara sıra, gruplama stratejilerini ara sıra, örgütleme stratejilerini ara sıra kullandıkları, bellek destekleyici stratejilerini ve yürütücü biliş stratejilerini hiçbir zaman kullanmadıkları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to find out the learning strategies of 4th grade primary school students in social sciences studies. The data of the research collected by “learning strategies public survey” which was developed by the researcher and it was implied in face to face way. While analyzing the data in this research, Mean and Standard Deviation were used. The findings of the research could be summarized as follows: 4th grade primary school students, in social sciences studies, have always used strategies of mental rehearsal, close and open rehearsal, elaboration, retrieval and motivation. Meanwhile, those students have rarely used attention strategies, chunking strategies and organizing strategies. On the other hand, 4th grade students have never used mnemonic strategies and meta-cognitive strategiesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectÖğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectSocial Sciences Studiesen_US
dc.subjectLearning Strategiesen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.title4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Sınıf Ortamında Kullandıkları Öğrenme Stratejilerien_US
dc.title.alternativeLearning Strategies Which 4th. Grade Primary School Students Using in Social Studiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster