Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Elemanlarının Teknolojiye İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretim elemanlarının çeşitli değişkenler açısından teknolojiye ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. Çalışmada betimleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri kişisel bilgiler anketi ve Akbaba (2002) tarafından geliştirilen “Teknolojiye Karşı Tutum ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini çeşitli üniversitelerin beden eğitimi ve spor bölüm/ yüksekokullarında çalışan 159 öğretim elemanı oluşturmuştur. SPSS for windows paket programı kullanılarak çözümlenen verilerin analizinde betimleyici istatistik kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının teknolojiye ilişkin tutumlarının iyi düzeyde olduğu ( ? =4.06) ve tutum puanlarının yaş değişkeni dışında istatistiksel olarak farklılaşmadığı tespit edilmiştir. The objective of this research is to specify the attitudes of Physical Education and Sport department staff towards technology from the aspect of some variables. Descriptive method was used in this research. The data of the research was collected by using personal information questionnaire and Attitudes Towards Technology Scale developed by Akbaba (2002). The sample of the research comprised of 159 physical education and sport staffs. Descriptive Statistics was used in the analysis of the data solved by using SPSS Program. The research concludes that the level of attitudes of physical education and sport departments staff towards technology is well ( X =4.06) and the attitude points is not statistically differ except from the age variable.