Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Çağrı
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TnpnME5ERXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/231
dc.description.abstractÇalışmada, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersi kapsamındaki coğrafya içerikli konuların öğretiminde gezigözlem tekniğini kullanabilme öz-yeterlilik inanç düzeylerini ölçmek amacıyla geliştirilen öz-yeterlilik inanç ölçeğinin oluşum aşamaları detayları ile sunulmuştur. Kapsam geçerliliği sonucunda 30 maddeye düşülen taslak ölçek Mayıs 2007’de Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören toplam 107 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel hesaplamaları SPSS Paket programı ile analiz edilmiştir. Gerekli geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra 24 maddeye indirilen beşli likert tipi ölçek kullanıma hazır hale getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the formation stages of the self-efficacy belief scale which was developed in order to measure self-efficacy belief levels of using prospective observation technique in teaching geography subjects of social studies teacher candidates in social studies course are presented in detail. As a result of the scope validity, the draft scale, which was reduced to 30 items, was applied to 107 students studying at Ahi Evran University Faculty of Education Department of Social Studies in May 2007. The statistical calculations of the obtained data were analyzed with SPSS Package program. After the necessary validity and reliability studies were carried out, the five-point Likert-type scale, which was reduced to 24 items, was made ready for use.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectÖz-yeterlik ölçeğien_US
dc.subjectÖz yeterlik inancıen_US
dc.subjectCoğrafya derslerien_US
dc.subjectGezi-gözlem tekniğien_US
dc.subjectAhi Evran Üniversitesien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleCoğrafya Öğretiminde Gezi-Gözlem Tekniğini Kullanabilme Öz-Yeterlilik İnanç Ölçeğinin Geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDeveloping a Scale of Self -Efficacy Belief about Using Field-Trip Method in Teaching of Geographyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster