Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorMahiroğlu, Ahmet
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1Rrek5ERXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/232
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversiteyi yeni kazanmış öğrencilerin bilgisayar okuryazarlık düzeylerini belirlemektir. Çalışma grubunu 157 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan; 30 soruluk ve Kr-20= 0.81 olan bir başarı test kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma ve tek yönlü varyans analizi kullanılmış ve 0,05 manidarlık düzeyi esas alınmıştır ve şu sonuçlara varılmıştır: Öğrencilerin çok azı kendilerini bilgisayar okuryazarı olarak görebilmekte ve bu öğrencilerin büyük kısmı ya bilgisayar okuryazarlık becerilerine sahip değil, yada alt düzeyde bilgisayar okuryazarlık becerilerine sahiptir. Erkek öğrencilerin okuryazarlık düzeyleri, kız öğrencilerden yüksektir Ayrıca Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar okuryazarlık düzeyleri en yüksek iken, Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar okuryazarlık düzeyleri ise en düşüktür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to specify computer literacy level of freshman university students. The sample of this study is students newly enrolled to Ahi Evran University in 2007-2008 teaching year. In order to gather data, as an instrument, a 30 question test is developed (Kr- 20=0,81). In the analysis of data percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation and one way Anova statistical techniques are used. At the significant test 0,05 significant level is used. At the end of analysis it is reached to following conclusions: Only a small portion of students see themselves as computer literate and they are either computer illiterate or little computer literate. Computer literacy levels of male students are significantly higher than of female students. Computer literacy levels of students who in Educational Faculty are higher and who in The Faculty of Science and Literature are lover than the others.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi Okuryazarlığıen_US
dc.subjectBilgisayar Okuryazarlığıen_US
dc.subjectInformation Literacyen_US
dc.subjectComputer Literacyen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇeşitli değişkenlere göre taekwondo hakemlerinin tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeComputer literacy level of newly enrolled university studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage993en_US
dc.identifier.endpage1000en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster