Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaradağ, Engin
dc.contributor.authorKorkmaz, Tuğba
dc.contributor.authorÇalışkan, Nihat
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RBeE5EZzQ=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/238
dc.description.abstractBu araştırmada Hayat Bilgisi öğretiminde drama yöntemi ile geleneksel yöntemin bilişsel alan basamaklarına göre öğrenci başarılarının değerlendirilmesine çalışılmıştır. Yapılan araştırma kapsamında İlköğretim üçüncü sınıf Hayat Bilgisi dersinin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ünitesi seçilmiştir. Seçilen ünite kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi, deney grubuna ise drama yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Öğrencilerin araştırma sonunda nasıl bir farklılaşma gösterdiklerini tespit etmek amacıyla ünite başında ve ünite sonunda olmak üzere daha önceden Bilişsel Alanın “Bilgi”, “Kavrama” ve “Uygulama” basamaklarına göre hazırlanan öğrenci başarı testi uygulanmıştır. Başarı testleri vasıtasıyla elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ($\overline{x}$ ), standart sapma (ss) ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study students’ success has been evaluated in cognitive domainaccording to drama and traditional method in teaching of Social Sciences. In this study the unit of 23rd April National Independency and Children’s festival has been taken as an example in primary education 3rd GRADES, Social lesson. This selected unit has been taught by traditional education method to the control group and drama method to the experimental group. Student success test that was prepared previously according to cognitive domain as “Knowledge”, “Comprehension” and “Application”, was implied to the students at the beginning and in the end of the unit to see the difference among them. The data that have been obtained by achievement tests were analyzed by using frequency (f), percentage (%), arithmetical average (x ), standard division (ss).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectHayat Bilgisien_US
dc.subjectGeleneksel Yöntemen_US
dc.subjectBilişsel Alanen_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectSocial Sciencesen_US
dc.subjectTraditional Methoden_US
dc.subjectCognitive Domainen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleHayat Bilgisi Öğretiminde Drama Yönteminin Etkililiğinin Bilişsel Alan Basamaklarına Göre Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of the Effectiveness of Drama Method in Teaching of Social Sciences According to Cognitive Domainen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage179en_US
dc.identifier.endpage195en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster