Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEroğlu, Süleyman
dc.contributor.authorÇağlayan, Nilay
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:05Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVMk5UQXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/239
dc.description.abstractİnsanlar arası anlaşmanın en etkili aracı dildir. Dilin etkin kullanımı kullanıcılarının ona olan hâkimiyetleri ölçüsündedir. Bu da belirli bir süreçte dil eğitimi almakla mümkündür. Dil eğitiminden amaçlanan öğrencilerin yazılı ya da sözlü her türlü duygu ve düşünceyi tam ve doğru olarak anlayabilmesi ve anlatabilmesidir. Bunun yolu da öncelikle dilin beceri ve ardından bilgi alanında öğrencilerin yetkin kılınmasından geçmektedir. Dilin beceri alanını dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma; bilgi alanını ise dil bilgisi oluşturmaktadır. Dil bilgisi, temel dil becerilerini destekleyen kurallar bütünüdür. Kelimeler ve kelimeler arası ilişkilerin Türkçenin kurallar bütünü içinde ayrı bir yeri vardır. Türkçe öğretiminde öğrenciye kelimeler arası ilişkiler çerçevesinde kelime grupları kavratılarak soyutlama yeteneği kazandırılabilmektedir. Soyut düşünce gelişiminin önemli bir basamağını teşkil eden 6. sınıf düzeyindeki ders kitabı metinleri ve metinlere bağlı etkinliklerin bu amaç doğrultusunda seçilip düzenlenmesi gereği kendini göstermektedir. Bu makalede 6. sınıf Türkçe kitaplarındaki metinlerde yer alan kelime grupları tespit edilmiş, öğrenci kazanımları çerçevesinde metinlerin ve dil bilgisi etkinlerinin sunduğu olanaklar incelenip değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractLanguage is the most efficient means of communication among people. Its efficient use depends on their language competence, and this can only be acquired with language education. The aim of the language education is to make students understand and express all kinds of ideas and feelings orally or written. This aim is achieved only by getting the students to be competent with the language skills and the knowledge on this field. The skills are listening/observing, reading, speaking and writing, and the linguistic competence is grammar. Grammar is a whole system of linguistic rules. The words and the relationship among them are considered to be very important in the Turkish language. In Turkish language education, within the framework of meanings beyond the vocabulary through the learning of the word groups, the abstraction skills are developed in the students. The six grade coursebook texts as an important stage of abstract thinking and the tasks of the texts need to be selected. In this study, the word groups in the six grade Turkish coursebooks are depicted and evaluated according to the students‘ linguistic competence framework.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretim 6. Sınıfen_US
dc.subjectTürkçe Ders Kitaplarıen_US
dc.subjectKelime Gruplarıen_US
dc.subjectİsim Tamlamasıen_US
dc.subjectSıfat Tamlamasıen_US
dc.subjectSix Grades in Primary Schoolen_US
dc.subjectTurkish Language Course Boksen_US
dc.subjectWord Groupsen_US
dc.subjectNoun Phraseen_US
dc.subjectAdjective Phraseen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 6. Sınıf türkçe kitaplarındaki kelime grupları ve öğretimi üzerine bir değerlendirmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage623en_US
dc.identifier.endpage636en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster