Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzerbaş, Mehmet Arif
dc.contributor.authorBulut, Mehmet
dc.contributor.authorUsta, Ertuğrul
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:06Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:06Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RBeE16YzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/246
dc.description.abstractBu araştırma, Gazi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinin akademik başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Eğitim Fakültesi’nde okuyan öğretmen adayları, örneklemini ise 2005-2006 öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinin; Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dallarının birinci ve ikinci öğretimlerinde öğrenim gören 357 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada, Sosyo-Ekonomik Düzey ölçeği ve İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler belirlenen amaçlar doğrultusunda gruplandırılarak frekans ve yüzde olarak hesaplanmıştır. Parametrik verilere ilişkin ikili karşılaştırmalarda (t) testi, çoklu karşılaştırmalarda (ANOVA) kullanılmıştır. Tüm gruplar arasındaki ilişki ve farklar da 0.05 hata payı benimsenmiştir. Veriler SPSS for Windows paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, bağımsız değişkenlerden olan sosyo-ekonomik düzey ve bölüm ile iletişim becerileri arasında bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Buna karşılık, Cinsiyet, Öğrenme biçimi (birinci öğretim ve ikinci öğretim) ve akademik başarı düzeyleri değişkenleri ile iletişim becerileri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study investigated the effects of pre-service teachers‘ communication skills level on academic achievement of pre-service teachers. Students of Gazi Education Faculty were in the field of this study and sample of this study were 357 students of both teaching type day time and after 5 p.m. from various departments and programmes such as, Science Teaching Programme, Mathematics Teaching Programme, Primary School Teaching Programme, Social Studies Teaching Programme and English Language Teaching Programme The method of this study was review of literature and survey. Data were collected with questionnaire. Frequency and percentage of results were grouped and presented. For data analysis, independent t-test and ANOVA were used to compare means of groups at significance level 0.05. According to results of this study, İt was found that there is no significant relation between socio-economic level and communication skills level. However, it was found that it was found that there is significant relation between academic achievement and communication skills level. gender and communication skills level. In addition, it was found that there is significant relation between teaching type and communication skills level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Algıladıkları İletişim Becerisi Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Investigation of Pre Service Teachers' Perceived Communication Skills Levelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster