Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:07Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBMk9UQTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/252
dc.description.abstractBu çalısmada, tarih ögretiminde uygulanabilecek soru sorma temelli ögrenme yaklasımı üzerinde durulmustur. Soru sorma temelli tarih ögrenme; ögrencilerin, bir tarihçi gibi sorular sorup sorgulayarak ögrenmeye çalısmalarını içeren bir yaklasımdır. Egitim bilimleri ve tarih egitimi alanlarında yapılan çalısmalar incelenmis; ögrenci sorularının ve soru sorma becerilerinin tarih egitiminde kullanımı ve ögrencilere kazandırılması için tarih ögretmenine yol gösterebilecek ilkeler belirlenmeye çalısılmıstır. Bu dogrultuda çalısma sonunda; bu becerilerin kazandırılması dogrultusunda tarih ögretmenlerine rehberlik edebilecek sekiz ilke belirlenmis ve açıklanmıstır. Tarih egitiminde bu yaklasımın hayata geçebilmesi için öncelikle tarih ögretmenlerinin, belirlenen ilkeleri uygulamalara yansıtarak, tarih egitimi uygulamalarını çagdas ve bilimsel gelismelere göre yeniden yapılandırmaları gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractLearning approach based on questioning which could be applied in history teaching is stressed in this study. History learning based on questioning is an approach which includes the efforts of learning history by questioning and asking questions as a historian. The studies on education sciences and history education are searched; and principles which could guide history teachers to make use of the students‘ questions and questioning in history and bringing in the students, are tried to be determined. At the end of this study, to make the students acquire these skills, eight principles were determined to guide the history teachers. To be able to make this approach applied in history education, history teachers should structure history education applications in accordance with modern and scientific developments by reflecting the determined principles on the applications.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTarih eğitiminde soru sorma temelli öğrenmeen_US
dc.title.alternativeQuestioning-based learning in history educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster