Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktümen, Muharrem
dc.contributor.authorKaçar, Ahmet
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:08Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:08Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RNeE1UTXo=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/262
dc.description.abstractBu araştırmada; bilgisayar cebiri sistemlerinden biri olan Maple programının, matematiğe yönelik tutuma etkisi araştırılmıştır. Uygulama grubunu, 2005–2006 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 1.Sınıfa devam eden 47 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler, Genel Matematik hazır bulunuşluk testi ve matematik tutum ölçeği öntest kullanılarak 23 ve 24’er kişilik iki gruba ayrılmıştır. Araştırma gruplarından biri, sadece yapılandırmacı yaklaşım prensiplerine göre belirli integral kavramını işlerken diğer grup yapılandırmacı yaklaşım prensiplerine ek olarak Maple programı ile araştırmacı tarafından geliştirilen yazılımlardan da yararlanarak belirli integral kavramını işlemiştir. 28 ders saati (7 hafta) süren uygulamanın ardından matematik tutum ölçeği sontest uygulanmış, nicel veriler analiz edilerek yorumlanmıştır. Matematik tutum ölçeği öntest puanlarının kontrol değişkeni olarak alındığı ANCOVA sonuçları, öğrenme ortamında Maple kullanan öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının daha olumlu olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of Maple software which is a Computer Algebra System, on attitudes towards mathematics. In this research; research group which consist of 47 freshmen students, are selected from Elementary Science Education Program of Kastamonu University in the spring semester of 2005–2006 academic year. The class has been divided into two groups as group-1 and group-2 by their pre-calculus knowledge and attitudes towards mathematics. There are 23 students in the group-1 and 24 students in the group-2. One of these groups took the definite integral concept only in constructivist environment. The other group took the definite integral concept in constructivist environment by using some interactive worksheets and applets developed by researcher by using Maple software. After 28 hours (7 weeks) of lectures, mathematics attitude scale post-test applied to the groups. Collected quantitative data analyzed and results of analyses are interpreted. ANCOVA results show that students which used Maple in learning environment have more positive attitudes toward mathematics than the others when mathematics attitude scale pre-test scores are used as common variable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBilgisayar Cebiri Sistemlerinin Matematiğe Yönelik Tutuma Etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of Computer Algebra Systems on Attitutes Towards Mathematicsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster