Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAfacan, Özlem
dc.contributor.authorNuhoğlu, Hasret
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:08Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:08Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TnprNU1EVTE=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/265
dc.description.abstractEğitim alanında uluslararası ölçme-değerlendirmeleri yapan bir kuruluş International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), katılmak isteyen ülkeleri fen ve matematik alanlarında dört yılda bir yaptığı sınavlar ile karşılaştırmaktadır. 1999 yılında üçüncü kez uygulanan sınava Third International Mathematics and Science Study (TIMSS-R) Türkiye ilk kez katılmıştır. Bu çalışma, tarama modelinin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Bu araştırmanın amacını, TIMSS-R 2000 raporunun fen alanı inceleyerek, katılan diğer ülkelerden toplanan çeşitli verileri, Türkiye’nin verileriyle karşılaştırmak oluşturmaktadır. Ayrıca; TIMSS-R sınavında “Canlılar Bilimi” başlığında yer alan sorular ile Türkiye’de her yıl uygulanan Liselere Giriş Sınavı (LGS)’nda bu konu ile ilgili çıkmış soruları ele alınarak, soru tarzları Bloom Taksonomisi’ne göre analiz edilmektedir. 1999 yılında uygulanan TIMSS-R çalışması ile aynı yıl yapılan LGS sınavının soru tipleri karşılaştırmalı olarak değerlendirildiğinde, öğrencilerin geleceğini etkileyen bir sınav için sadece “bilgi”, “kavrama”, “uygulama” ve “analiz düzeyinde sorular sorulması ölçme aracını yetersiz bırakmaktadır. Bloom Taksonomisi’nde özellikle “analiz, sentez, uygulama ve değerlendirme” düzeylerine önem verilmesi gereklidir ve öğrencilerin belirtilen düzeylerini ölçebilecek sorular sorulabilir. Uygulanan sınavlarda, çoktan seçmeli testlerle birlikte alternatif değerlendirme yöntemlerinden yararlanılması daha iyi olabilir.en_US
dc.description.abstractThe association made international evaluation in education field (IEA), matches the countries wanted to be added in science and mathematics field with examination doing every four years. This examination applied third times in 1999 and Turkey attended to it first time.This research is a quality methods including survey models. The aim of this research is to compare between LGS and TIMSS-R questions about subject of life science and to interpret their questions‘ content. These questions‘ analysis was done with Bloom‘s Taxonomy. The Bloom‘s Taxonomy includes sub titles of information, comprehension, apply, analysis, synthesis and evaluation. Every questions in both of LGS and TIMSS-R compared with their sub titles. In the results of study show that the questions‘category is very important for them. It is suggested that questions analyzed with Bloom should have equilibrium context and distribution.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleCanlılar Bilimi Konusunda TIMSS-R (1999) Soruları ile LGS (1999) Sorularının Karşılaştırmalı Analizien_US
dc.title.alternativeA Comparative Analysis Between TIMSS-R (1999) Questions and LGS (1999) Questions in Life Scienceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage31en_US
dc.identifier.endpage43en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster