Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozdoğan, Aykut Emre
dc.contributor.authorÖztürk, Çağrı
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:09Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:09Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBd05EazVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/267
dc.description.abstractYapılan çalışmada, Fen bilgisi öğretmen adaylarının Fen ve Teknoloji dersi kapsamındaki coğrafya içerikli konuların öğretimine ilişkin öz yeterlilik inanç düzeylerini ölçmek amacıyla geliştirilen Öz-yeterlilik İnanç Ölçeği’ni (ÖİÖ) geliştirme aşamaları detayları ile sunulmuştur. Kapsam geçerliliği sonucunda 22 maddeye düşülen taslak ölçek Nisan 2007’de Kırşehir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören toplam 328 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel hesaplamaları SPSS Paket programı ile analiz edilmiştir. Gerekli geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları yapıldıktan sonra 18 maddeye indirilen beşli likert tipi ölçek kullanıma hazır hale getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the improvement stages of self-efficacy beliefs scale (SBS) which is improved in order to measure the level of self- efficacy beliefs related to Science and Technology Lessons that contents geography are presented in details After checking the content validity, the draft plan scale that was reduced to 22 items was administered to 328 students at Science Teachers‘ Department of Kırşehir Education Faculty. After validity and reliability studies required were conducted, a likert type scale was prepared to be used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleCoğrafya ile ilişkili fen konularının öğretimine yönelik öz-yeterlilik inanç ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeImproving of self – efficacy scale of geographyc coneptions embedded within 'Science' course: A case for prospective science teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage66en_US
dc.identifier.endpage81en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster