Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.contributor.authorTarım, Kamuran
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:09Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:09Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TnpjM01ESXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/268
dc.description.abstractBu çalışmada, çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin akademik başarıya ve hatırda tutma düzeyine etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2005-2006 eğitim yılı bahar döneminde Adana iline bağlı bir devlet ilköğretim okulunda okuyan 72 beşinci sınıf öğrencisi ile 16 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, matematik dersinde çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yöntemine göre düzenlenen öğretimin akademik başarı ve hatırda tutma düzeyi üzerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Görüşme bulguları ise öğrencilerin çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yöntemine göre düzenlenen öğretimden daha fazla yararlandıklarını ve bu yöntemle ders işlemekten mutlu olduklarını göstermiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effects of cooperative learning method supported by multiple intelligence theory on students‘ achievement and retention were investigated. The study, which lasted sixteen weeks, was carried out at public school in the district of Yüre?ğir-Adana in 2005-2006 academic year. The participants of the study were 72 students. The measurement instruments that used for the study are mathematics achievement test and semi-constructed interview form. Findings indicated that cooperative learning method supported by multiple intelligences has a significant effect on academic achievement, and retention. Analysis of interview data revealed that students felt that this instruction is much more beneficial than traditional instruction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Dersinde Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisien_US
dc.title.alternativeUsing Multiple Intelligence Activities and Cooperative Groups to Improve Academic Achievement and Retentionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage174en_US
dc.identifier.endpage187en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster