Search
Now showing items 1-10 of 92
Geliştirilen matematik ağırlıklı STEM modülünün uygulama sürecinin yedinci sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerinin gelişimine etkisi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Araştırmada geliştirilen matematik ağırlıklı STEM modülünün (MA–STEM–M) uygulama sürecinin yedinci sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. MA–STEM–M, 2021–2022 ...
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi gelişiminde mikro öğretimin etkisi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ve inanç gelişimlerini incelemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma desenlerinin birlikte kullanıldığı ardışık sıralı ...
Fen bilimleri öğretmenlerinin web 2.0 araçlarına ilişkin farkındalık ve dijital okuryazarlık düzeyleri
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)
21. yüzyıl becerilerinin önem kazandığı bilgi toplumlarında öğrenme ve öğretme süreçlerini teknoloji ve çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda tasarlamak bir gereklilik olarak görülmektedir. Bireylerin karşılaştıkları verileri ...
Fen bilimleri öğretmenlerinin madde ve ısı konusundaki pedagojik alan bilgilerinin araştırılması
(Ahi Evran Üniversitesi, 2016)
Bu çalışmanın amacı, mesleki deneyimleri birbirlerinden farklı olan fen bilimleri öğretmenlerinin madde ve ısı ünitesindeki pedagojik alan bilgilerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ...
Fen bilimleri öğretmenleri ve 7. sınıf öğrencilerinin etkileşimli simülasyon deneyimlerinin incelenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2022)
Günümüzde teknoloji eğitim ve öğretim sürecinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle özellikle pahalı, tehlikeli ve ulaşılması güç deneyler başta olmak üzere, geniş kitlelere ulaşması hedeflenen ...
Fen bilimleri öğretmenleri ve STEM uygulamaları: Tercih gerekçeleri, sorunlar ve çözüm önerileri
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın amacı ortaokul fen bilimleri öğretmenlerinin STEM uygulamalarını tercih etme veya etmeme gerekçelerinin, sorunların ve öğretmenlerin bu uygulamalar hakkında önerilerinin incelenmesidir. Bu çalışmada araştırmanın ...
Fen bilimleri öğretmen adaylarının informal muhakeme biçimleri ve sosyobilimsel muhakeme yeterlikleri
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmanın temel amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının hidrolik kırılma ve doğal koruma alanlarının yönetimi sosyobilimsel konularına ilişkin informal muhakeme biçimlerini ve sosyobilimsel muhakeme yeterliklerini ...
Fen ve teknoloji dersinde argümantasyon yöntemine ilişkin öz-yeterlik ve tutum ölçeklerinin geliştirilmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon yönteminin fen bilimleri dersinde kullanılmasına yönelik öz-yeterlik ve tutumlarını belirlemek amacı güden iki ölçeğin geliştirilmesidir. Bu araştırmada ...
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin mesleki tükenmişliğini etkileyen değişkenlerin yapay sinir ağı ile öngörüsü (Zonguldak ili örneği)
(Ahi Evran Üniversitesi, 2015)
Öğretmenlik mesleği kendisinden beklenilen görevler bakımından önemli sorumlulukları olan ve beklenti düzeyi yüksek olan bir meslektir. Bu durum mesleğini icra ederken öğretmenlerin stres ve baskı altında olmalarına neden ...
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının nükleer enerjinin riskleri ve faydaları hakkındaki düşüncelerine farklı bilgi kaynaklarının etkileri
(Ahi Evran Üniversitesi, 2012)
Sosyobilimsel konular her geçen gün medyada daha fazla yer almakta ve insanlar arasında tartışmalara neden olmaktadır. Bu tip konular fenin teknoloji ve sosyal yaşam ile ilişki kurduğu konulardır. Bu tip konularda karar ...