Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdem, Yasemin
dc.contributor.authorDemirdöğen, Betül
dc.contributor.authorYeşiloğlu, Sevinç Nihal
dc.contributor.authorKurt, Mustafa
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:09Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFNE9EYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/273
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Bilim ve Sanat Merkezi’nde görev yapmakta olan ve gökbilim kampı kapsamında mesleki geliŞim sürecine dahil olan öğretmenlerin (1) süreç boyunca bilimin doğası ile ilgili görüŞlerinde oluŞan değiŞiklikleri ve (2) etkinliklerin uygulanma yöntemleri ve verimliliği ile ilgili görüŞlerini incelemektir. Farklı branŞlarda görev yapmakta olan 26 öğretmen astronomi kavramları ile birlikte bilimin doğasının belli boyutlarının açık düŞündürücü bir Şekilde kazandırıldığı ve farklı öğretim stratejilerinin kullanılanıldığı mesleki geliŞim sürecine dahil olmuŞlardır. Süreçte anket, alan notları, video kaydı ve yazılı dokümanlar kullanılarak elde dilen veriler nitel-yorumlayıcı yaklaŞım kullanılarak analiz edilmiŞtir. Analiz sonuçları farklı branŞlardaki öğretmenlerin katılımıyla oluŞturulan ve bilimin doğasının astronomi kavramları ile entegre bir biçimde farklı öğretim yöntemleri kullanarak öğretildiği mesleki geliŞim sürecinin öğretmenlerin bilimin doğası ile ilgli kendilerinde olan görüŞleri sorguladıkları, bilimin doğası ie ilgili farklı paradigmaların varlığını gördükleri ve aŞina olmadıkları etkili diğer öğretim yöntemleriyle tanıŞtıkları sosyal-yapılandırmacı bir ortam olduğunu göstermiŞtir.en_US
dc.description.abstractThe purposes of this study are to investigate (1) how teachers‘ nature of science views have changed during professional development process as a part of astronomy camp and (2) teachers‘ views on teaching strategies used throughout professional development process and effectiveness of those strategies. 26 teachers from different disciplines participated to the professional development process in which they learned basic astronomy and nature of science concepts using different teaching strategies based on integrated-explicit-reflective approach. Questionnaire, field notes, video records and written documents were used as data collection sources and were analyzed using qualitative-interpretive approach. Analysis of the data revealed that the professional development process, teachers learned astronomy and nature of science concepts using different teaching strategies based on explicit-reflective approach, created a social constructivist context for teachers where they question their own nature of science views, realize different paradigms about nature of science, and introduce with new teaching strategies they are not familiar with.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklı branşlardaki alan öğretmenlerinin sosyal yapılandırıcı yaklaşımla bilim anlayışlarının geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of science views held by teachers in different disciplines through social constructivist approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage263en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster