Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBeydoğan, H. Ömer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:10Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:10Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBNU56YzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/275
dc.description.abstractBu çalışmada içerikle ilgili grafiksel düzenlemelerin öğrencilerin okuma-anlama düzeylerine etkisi üzerinde durulmuştur. Bu amaçla ön test ve son test modeline dayalı kontrol grubu ve deney grubu oluşturulmuştur. Deney grubunda grafiksel düzenlemeler kullanılmış, kontrol grubunda ise grafiksel düzenlemeler kullanılmadan okuma-anlama çalışmaları yürütülmüştür. Araştırmaya ilköğretim altıncı sınıf düzeyinde (48’i kız, 42’si ise erkek olmak üzere) toplam 90 öğrenci katılmıştır. Veriler, metinlerle ilgili geliştirilen okuma anlama testlerinden ve öğrencilerin okuma anlama sürecine motive olmasını yoklayan motivasyon ölçeğinden elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız gruplar t test tekniği (varyans, aritmetik ortalama ve standart sapma) kullanılmıştır. Araştırma bulgularında kontrol ve deney grupları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. İstatistikî analizler sonucu fark, okuma anlama sürecinde grafiksel düzenlemeler kullanılan deney grubu lehine anlamlı sonuçlar vermiştir. Elde edilen bulgulardan hareketle grafiksel düzenlemelerin öğrencilerin okumaya karşı motivasyonunu ve anlama sürecini etkilediği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study graphical regulations‘ effects of on students ‘level of reading and comprehension. Pre-test, post test experimental design with control group was used for the research. Graphical organisation was presented in the experiment group, whereas the control group received no graphical organisation. The research was conducted on 90 (48 females, 42 males) sixty grader in reading comprehension study The data was gathered using reading and comprehension Test. The Mean, Standard Deviation, t-Test, Analysis of Variance and were used to analyze the data. Graphical organisation influenced the male and females‘ achievement to reading text towards reading statistically significantly. The All students ‘motivation towards reading in the experiment group were more favourable than the others control group. However, the difference is significant in favour of the control group at “motivation“ subscale.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleGrafiksel düzenlemelerin öğrencilerin okuma-anlama düzeylerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of graphical regulations on students' levels of reading-comprehensionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue188en_US
dc.identifier.startpage202en_US
dc.identifier.endpage217en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster