Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBeydoğan, H. Ömer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:11Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:11Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RBNU1EWTI=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/283
dc.description.abstractBu araştırmada, lise onuncu sınıfa devam eden öğrencilerin öğrenme stillerine göre okuma-anlama sürecinde kullandıkları stratejilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kırşehir merkez ilçede eğitim-öğretim faaliyetini sürdüren liselerden random usulle seçilen 371 öğrenciye D. Kolb?un öğrenme stili envanteri ve araştırmacı tarafından geliştirilen okuma-anlama stratejileri ölçeği uygulanmıştır. Öğrencilerin öğrenme stillerine bağlı olarak okuma-anlama sürecinde işe koştukları dikkat ve ayırdetme stratejileri eş zamanlı olarak belirlenmiştir. Okuma-anlama sürecinde bu stratejileri kullanma düzeyleri ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki belirlenmiştir. Araştırmada yüzdelik (%), kay kare (X²) teknikleri kullanılmıştır. Öğrencilerin stratejileri kullanmalarında bilişsel farkındalık düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular çerçevesinde okuma-anlama sürecinde verimliliği artırılmasını sağlayacak bazı öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine student‟s learning styles, reading and understanding strategies of tenth grade pupils who have been attending to high school. “The Kolbs‟s learning style inventory“ and “reading and understanding strategies scale“ were applied to tenth grade 371 high school students in Kırşehir. It was tried to identify the level of reading-understanding strategies of students regarding their learning styles. Percentage (%), khi-square (X²) statistics techniques were used in this study. The level of cognitive awareness of students according to the use of learning strategies was determined. Some suggestions had been given for effective reading and understanding considering the results of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleLise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Göre Okuma-Anlama Sürecinde Ayırt Etme Stratejilerini Kullanma Düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe Level of High School Students Using Notice Strategies Considering Learning Styles in Reading and Understanding Processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster