dc.contributor.author | Aydın, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T21:54:11Z | |
dc.date.available | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-11T21:54:11Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 2147-1037 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RBeE5UTXo= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/285 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 1992’den beri uygulamaya konulan ortaöğretim kimya dersi öğretim programının, kimya dersi öğretim programının uygulama sürecini gerçekleştirme boyutunda uygunluğu, programı uygulayan öğretmenlerin görüşlerine bağlı olarak incelendi. Araştırma, Türkiye’den rastgele seçilen Adana, Ankara, Antalya, Balıkesir, Bolu, Denizli, Erzurum, Eskşehir, Gaziantep, Mersin, İstanbul, İzmir, İzmit, Malatya, Niğde, Şanlıurfa, Siirt, Tokat, Trabzon, Zonguldak, Van il merkezlerinde bulunan rastgele seçilen 21 ortaöğretim okulunda lise 1. ,2. ,3. sınıf kimya dersini okutan 50 kimya zümre başkanına anket uygulanarak gerçekleştirildi. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde istatistik yöntemde kullanılan yüzde, frekans ve aritmetik ortalamadan yararlanarak analiz yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin ortaöğretim kimya dersi öğretim programının uygulama sürecinin gerçekleştirilmesinde 1992’den beri uygulanan ortaöğretim kimya müfredat programını uygun bulmadıkları belirlendi. | en_US |
dc.description.abstract | In this research, the conformity of the secondary and high school chemistry course teaching program implemented since 1992 to the realization dimension of the implementation process of the chemistry course teaching program is studied, depending on the views of teachers implementing the program. The research was conducted by doing survey with the 50 head chemistry teachers who teach chemistry in grades 1, 2, 3 in randomly selected 21 high schools in randomly selected cities of Adana, Anka , Antalya, Balıkesir, Bolu, Denizli, Erzurum, Eskişehi , Gaziantep , Mersin , İstanbul, İzmir, İzmit, Malaty , Niğde, Şanlıurfa, Siirt, Tokat, Trabzon , Zonguldak, Van. Of statistical methods, rating, frequency and median were used in analyzing data gathered from the research. It is found at the and of the research that teachers have not approved or appreciated the secondary school chemistry course teaching program -implemented since 1992- in the realization of the implementation process of the chemistry course teaching program. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | The Views of Teachers in the Comformity of Chemistry Curriculum Programme Implemented Since 1992 for the Realisation of Implementation Process of Secondary and High School Chemistry Course Teaching Programme | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 223 | en_US |
dc.identifier.endpage | 233 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |