Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Abdullah
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:11Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:11Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RBeE5UTXo=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/285
dc.description.abstractBu araştırmada, 1992’den beri uygulamaya konulan ortaöğretim kimya dersi öğretim programının, kimya dersi öğretim programının uygulama sürecini gerçekleştirme boyutunda uygunluğu, programı uygulayan öğretmenlerin görüşlerine bağlı olarak incelendi. Araştırma, Türkiye’den rastgele seçilen Adana, Ankara, Antalya, Balıkesir, Bolu, Denizli, Erzurum, Eskşehir, Gaziantep, Mersin, İstanbul, İzmir, İzmit, Malatya, Niğde, Şanlıurfa, Siirt, Tokat, Trabzon, Zonguldak, Van il merkezlerinde bulunan rastgele seçilen 21 ortaöğretim okulunda lise 1. ,2. ,3. sınıf kimya dersini okutan 50 kimya zümre başkanına anket uygulanarak gerçekleştirildi. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde istatistik yöntemde kullanılan yüzde, frekans ve aritmetik ortalamadan yararlanarak analiz yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin ortaöğretim kimya dersi öğretim programının uygulama sürecinin gerçekleştirilmesinde 1992’den beri uygulanan ortaöğretim kimya müfredat programını uygun bulmadıkları belirlendi.en_US
dc.description.abstractIn this research, the conformity of the secondary and high school chemistry course teaching program implemented since 1992 to the realization dimension of the implementation process of the chemistry course teaching program is studied, depending on the views of teachers implementing the program. The research was conducted by doing survey with the 50 head chemistry teachers who teach chemistry in grades 1, 2, 3 in randomly selected 21 high schools in randomly selected cities of Adana, Anka , Antalya, Balıkesir, Bolu, Denizli, Erzurum, Eskişehi , Gaziantep , Mersin , İstanbul, İzmir, İzmit, Malaty , Niğde, Şanlıurfa, Siirt, Tokat, Trabzon , Zonguldak, Van. Of statistical methods, rating, frequency and median were used in analyzing data gathered from the research. It is found at the and of the research that teachers have not approved or appreciated the secondary school chemistry course teaching program -implemented since 1992- in the realization of the implementation process of the chemistry course teaching program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının Uygulama Sürecinin Gerçekleştirilmesinde 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredat Programının Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe Views of Teachers in the Comformity of Chemistry Curriculum Programme Implemented Since 1992 for the Realisation of Implementation Process of Secondary and High School Chemistry Course Teaching Programmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.identifier.endpage233en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster