Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAydın, Abdullah
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:11Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:11Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TnpZNU1USXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/286
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaöğretim öğretmenlerinin 1992'den beri uygulanan kimya müfredatları ile ilgili görüşleri incelenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, 21 ilimizden rasgele seçilen 66 devlet lisesi kimya öğretmenlerine Öğretmen Anketi uygulanmıştır. Araştırmaya katılan toplam kimya zümre başkanı sayısı 50'dir. Öğretmenlerin her bir anket sorusuna verdikleri cevapların frekans ve yüzdeleri elde edilmiştir. Araştırmanın sonunda, öğretmenlerin % 70'i kimya müfredatlarında uygulamaya yönelik eksiklik ve aksaklıkların olduğunu belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the opinions of secondary school teachers about the chemistry curricula which have been implemented in Turkey since 1992. For this purpose, a survey has been conducted with chemistry teacher working for 66 state schools selected in 21 randomly selected cities. The total number of chemistry teachers leading other chemistry teachers (chemistry head-teachers) in their schools is 50. The rate and percentage of the responses from the teachers to each question has been obtained. As the results suggest, 70% of the teachers have stated that the chemistry curricula have important problems and deficiencies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaöğretim Öğretmenlerinin 1992'den Beri Uygulanan Ortaöğretim Kimya Müfredatları Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.title.alternativeSecondary Education Teachers' Opinions About the Chemistry Curriculum Implement in Secondary Education in 1992en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume33en_US
dc.identifier.issue148en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage99en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record