Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Çağrı
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:12Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:12Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RBeE5UazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/294
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı “coğrafya” kavramına yönelik ilköğretim okullarında coğrafya konularına yönelik öğretimde bulunacak Sosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi öğretmeni adaylarının sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Çalışmaya 2006 - 2007 eğitim ve öğretim yılı Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı?ndan 69 kız ve 62 erkek, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı?ndan 53 kız ve 62 erkek ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı?ndan 54 kız ve 57 erkek olmak üzere toplam 357 son sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri öğrencilerin “Coğrafya …………..gibidir, çünkü………..” cümlesini tamamlattırılarak elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda araştırmaya katılan öğretmen adaylarının % 33?ü “coğrafya”yı “yaşam kaynağı – yaşamın kendisi olarak” , % 23.2? si “yaşam alanı olarak”, % 8.1?i “yol buldurucu- yönlendirici olarak” ve % 7.5?i “farklı branşları barındırıcı olarak” algıladığı görülmektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %56?sı coğrafyayı yaşamın kendisi ile ilişkilendirmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the perceptions of prospective elemantary Social Science, Science and Classroom Teachers who will educate the students at elemantary school, by the help of metaphors about geography. Total of 357 senior students from Ahi Evran University College of Education, Social ScienceTeachers‟ Department (Men – 62/Women –69) Science Teachers‟ Department ( Men – 62, Women- 53 ) and Clarsroom Teachers‟ Department (Men – 57 , Women – 54 ) , joined this study. Datas of the research are based on that students completed the sentence: “Geography is as.................because ....................“. Datas which are gained , are commented in terms of content analysis technique . The results of this research show that 33% (per cent) of students thougt the concept of “geography“ as source of life, 23,2% of students thought it as the area of life , 8.1% of students thought it as leading and to find directions and 7.5% of students thought that geography shelters the different branches in. So it is found that 56% of the prospective teachers relate geography with life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 'Coğrafya' Kavramına Yönelik Metafor Durumlarıen_US
dc.title.alternativeMetaphor Status About the Concept of 'Geography' of Prospective Social Science, Science and Clasroom Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster