Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:12Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:12Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RFMU1UYzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/295
dc.description.abstractBu çalışma, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıf içi öğretim yeterliklerini ne düzeyde kazanabildiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Aday öğretmenlerin sınıf içi öğretim yeterlikleri betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu ile toplanmıştır. Gözlem faaliyeti, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencileri tarafından yapılmıştır. Veriler üzerinde başlıca, aritmetik ortalama, korelasyon testi, anova testi ve Scheffe testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda; aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim becerilerinde belirli yetersizliklerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, belirlenen araştırma alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif ilişkilerin bulunduğu görülmüştür. Ek olarak, sınıf düzeyi yükseldikçe öğretim becerilerini gösterme yeterliklerinin de iyileştiği belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the acquisition level of in-class teaching qualifications of the teacher candidates. This research was done in a survey model. In-class teaching qualifications of candidates were described. Data of research was collected by observation form developed by the researcher. Observation was done by the senior students. Arithmetic mean, correlation, anova and Scheffe tests were applied on data. It was determined that the teacher candidates had certain incompetences about in-class teaching abilities; and significant and positive relations between sub-dimensions of research. In addition, the higher the class level the better teaching abilities are. According to these results the suggestions were presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterliklerien_US
dc.title.alternativeTraining qualifications of social studies candidate teachers in class (The sample of Kırşehir)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage327en_US
dc.identifier.endpage352en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster