dc.contributor.author | Yeşil, Rüştü | |
dc.date.accessioned | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T21:54:12Z | |
dc.date.available | 12.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-11T21:54:12Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.issn | 1303-8451 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RFMU1UYzM= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12513/295 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıf içi öğretim yeterliklerini ne düzeyde kazanabildiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Aday öğretmenlerin sınıf içi öğretim yeterlikleri betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu ile toplanmıştır. Gözlem faaliyeti, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencileri tarafından yapılmıştır. Veriler üzerinde başlıca, aritmetik ortalama, korelasyon testi, anova testi ve Scheffe testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda; aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim becerilerinde belirli yetersizliklerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, belirlenen araştırma alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif ilişkilerin bulunduğu görülmüştür. Ek olarak, sınıf düzeyi yükseldikçe öğretim becerilerini gösterme yeterliklerinin de iyileştiği belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to determine the acquisition level of in-class teaching qualifications of the teacher candidates. This research was done in a survey model. In-class teaching qualifications of candidates were described. Data of research was collected by observation form developed by the researcher. Observation was done by the senior students. Arithmetic mean, correlation, anova and Scheffe tests were applied on data. It was determined that the teacher candidates had certain incompetences about in-class teaching abilities; and significant and positive relations between sub-dimensions of research. In addition, the higher the class level the better teaching abilities are. According to these results the suggestions were presented. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Sosyal Bilgiler aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterlikleri | en_US |
dc.title.alternative | Training qualifications of social studies candidate teachers in class (The sample of Kırşehir) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 327 | en_US |
dc.identifier.endpage | 352 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |