Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:12Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:12Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RBd01EUTA=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/296
dc.description.abstractBu çalışma, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıf içi öğretim yeterliklerini ne düzeyde kazanabildiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Aday öğretmenlerin sınıf içi öğretim yeterlikleri betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu ile toplanmıştır. Gözlem faaliyeti, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencileri tarafından yapılmıştır. Veriler üzerinde başlıca, aritmetik ortalama, korelasyon testi, anova testi ve Scheffe testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda, aday öğretmenlerin sınıf içi öğretim becerilerinde belirli yetersizliklerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, belirlenen araştırma alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif ilişkilerin bulunduğu görülmüştür. Ek olarak, sınıf düzeyi yükseldikçe öğretim becerilerini gösterme yeterliklerinin de iyileştiği belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims at determining the social studies teacher candidates‘ in-class teaching qualifications efficacy level. In order to describe in-class teaching qualifications of candidates, the survey method is used in this research. Data were gathered by the observation form developed by the researcher. Arithmetic mean, correlation, ANOVA and Scheffe tests were conducted in statistical analyses part. It was determined that the teacher candidates had certain incompetences about in-class teaching abilities; and there were significant and positive relations between sub-dimensions of research. Moreover, it is shown that the higher the class levels the better teaching abilities the students have. Finally, there are some recommendations done according to the results of that study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerinin Sınıf İçi Öğretim Yeterlikleri (Kırşehir Örneği)en_US
dc.title.alternativeTraining Qualifications of Social Studies Candidate Teachers in Class (The Sample of Kırşehir)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster