Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:12Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:12Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RBd016YzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/297
dc.description.abstractÖğretmenler, eğitim meleğini profesyonel olarak yürüten kişilerdir. Bu nedenle öğretmenlerin belirli yeterliklere sahip olması gerekir. Bunlar; (a) genel kültür, (b) özel alan bilgisi ve (c) öğretim bilgisi olarak tanımlanmaktadır. Bunlardan öğretim bilgi ve becerileri, öğretmenlik mesleğini karakterize eden özelliklerdir. Bu çalışmada, ilköğretim II. kademe sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf içi öğretim yeterliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen bir gözlem formu ile elde edilmiştir. Gözlem formu, 30 kapalı uçlu yeterlik ifadesinden oluşmaktadır. Gözlem, Kırşehir Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencileri tarafından Okul Deneyimi II dersinde yapılmıştır. Çalışma sonunda öğretmenlerin bazı öğretim yeterliklerinde önemli yetersizliklerinin olduğu belirlenmiştir. Öğretmenler özellikle öğretim materyallerini kullanma konusunda daha yetersizdirler. Özel alan bilgileri ise oldukça yeterlidir. Bulgular ışığında belirlenen yedi öğretim yeterliği alanı ile ilgili öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractTeachers are the people who carry out the educational profession professionally. As a result of this, they should have some certain qualifications. They are defined as; (a) general culture, (b) specific field knowledge and (c) teaching knowledge and skills. Among these, teaching knowledge and skills characterize the properties of teaching profession. With this study, it was aimed to indicate the teaching proficiency in the class of social studies teachers at second stage of primary education. The data were obtained by an observation form that was developed by the researcher. This observation form was set up of thirty close-ended proficiency statements. This study was applied to the 4th class students of Social Studies Teaching Department, Kırşehir Educational Faculty in School Experience II Course. By this study, it has been found that teachers have had important inadequacies at some teaching proficiencies. Teachers were more insufficient especially at using the teaching materials. But their specific knowledge was really sufficient. As a result of this research, suggestions related to seven teaching proficiencies dimensions were developed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf İçi Öğretim Yeterlikleri (Kırşehir Örneği)en_US
dc.title.alternativeTeaching Proficiencies of Social Studies Teachers in Class (The Sample of Kırşehir)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage61en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster