Yayın tarihi için Temel Eğitim Bölümü listeleme
Toplam kayıt 56, listelenen: 1-20
-
Fen Bilgisi Öğretiminde Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanmalarının Akademik Başarıya Etkileri
(2007)Özet. Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmalarının başarılarına olan etkisinin incelendiği bu araştırma için, Sınıf Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan 300 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Kronolojik Algılarının Geliştirilmesine Yönelik Yarı Deneysel Bir Çalışma
(2007)Bu çalışma, 2003-2004 Eğitim-Öğretim yılında Kırşehir il merkezinde bulunan Süleyman Türkmani İlköğretim Okulu 5/B sınıfı öğrencileri ile hem nicel hem de nitel araştırma tekniklerine dayalı olarak yapılmış bir aksiyon ... -
Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği
(2008)Çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının, müzik öğretimine yönelik öz yeterlilik düzeylerini ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. ... -
Eğitim Fakültelerinde Ortak Ders Olarak Okutulan Yabancı Dil Derslerinde Öğrencilerin Bilişsel Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Akademik Başarıya Etkisi
(2008)Yabancı Dil küreselleşen dünyamızda, çağdaş bilgiye ulaşmada en önemli ve en başta gelen vasıtalardan biridir. Yabancı Dil öğretiminin verimliliği kadar süreç içerisinde karşılaşılan problemlerin çözümü de aynı derecede ... -
İlköğretim Birinci Sınıf Türkçe Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
(2008)Bu araştırmada ilköğretim birinci sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; Haziran ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrenilmesi Gereken En Önemli Konunun Ne Olduğuna İlişkin Düşünceleri (Kırşehir İli Örneği)
(2008)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının, fen ve teknoloji dersi ile ilk defa karşılaşacak olan ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin bu derste ne öğrenmeleri gerektiği üzerine fikirlerini belirlemektir. Bu amaçla ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Araç-Gereç Kullanımına İlişkin Bir Durum Çalışması
(2008)Bu araştırma ilköğretim sınıf öğretmenlerinin araç ve gereç kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik betimsel bir durum saptaması niteliğindedir. Araştırma nitel bir araştırma olup, veri toplama tekniklerinden ... -
Aday Öğretmenlerin Öğrenme-Öğretme İlkelerini Uygulama Yeterlikleri (Kırşehir Örneği)
(2008)Bu çalışmada, aday öğretmenlerin ders sürecinde öğrenme-öğretme ilkelerini uygulama yeterliklerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin aday öğretmen olarak katıldıkları “Öğretmenlik ... -
An evaluation of compulsory education ( Primary ) in Turkish national education in joinning processes at the Europe union
(2009)Bu çalışma Türk Eğitim Sisteminde zorunlu eğitimin değerlendirilmesi üzerine betimsel bir çalışmasıdır. Zorunlu eğitim, Türk Milli Eğitim sisteminde bütün vatandaşlara sekiz yıl olarak, devlet tarafından parasız verilmektedir. ... -
Sınıf öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarının karşılaştırılması
(2009)Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf ... -
Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin veli görüşleri
(2009)Bu araştırmada, ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrenci velililerinin sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerler konusundaki görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, ... -
Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Farklı Değişkenler Açısından Problem Çözme Becerileri
(2009)Bu betimsel çalışmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği’ndeki öğrencilerin farklı değişkenler açısından problem çözme becerilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma 2006-2007 öğretim yılının ... -
Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin anne- babalarının değerlendirmesine göre uyum sorunları (Kırşehir il örneği)
(2009)Bu araştırma Kırşehir il merkezinde farklı sosyo ekonomik düzeydeki ilköğretim okullarındaki 6-12 yaş grubundaki öğrencilerin uyum durumlarını incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini bu ... -
Ergenlik dönemi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları
(2010)Bu çalışma ergenlik dönemi içerisinde bulunan 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları 2009-2010 eğitim- öğretim ... -
1998 ve 2005 İilköğretim sosyal bilgiler programlarında nedensellik
(2010)Nedensellik, neden ile sonuç arasındaki ilişkiyi ifade eder. Bilimde bu ilişkiye, nedensellik ilkesi ya da nedensellik kanunu denir. İlköğretim sosyal bilgiler dersinde çocuklara kazandırılacak olan bilgilerin nedensellik ... -
İlköğretim ikinci ve ücüncü sınıf Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlrndirlmesi
(2010)Bu araştırmada ilköğretim ikinci ve üçüncü sınıf öğretmen ve öğrencilerine, 2007–2008 öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığınca ücretsiz olarak dağıtılan Türkçe ders kitabı, öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı; ... -
Investigating pre-service early childhood teachers' attitudes towards the computer based education in science activities
(2011)The purpose of this study was to investigate pre-service early childhood teachers' attitudes towards using Computer Based Education (CBE) while implementing science activities. More specifically, the present study examined ... -
The Content Analysis of the News in the National Papers Concerning the Renewed Primary Curriculum
(EDAM, 2011)The news in the national papers has an important role to inform the people about the content of new primary school curriculum. This study investigated the way of function with the comparison of the studies in the literature. ... -
The effect of hypertexts with different lengths on reading and comprehension skills of the students
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2011)In this study, the effect of page lengths of hypertexts which were prepared for reading and learning in Turkish language teaching on the reading and comprehension skills of primary school fifth year students. The study ... -
Out-of-the-school learning environments in values education: science centres and museums
(ELSEVIER SCIENCE BV, 2012)This study focuses on the importance of using out-of the school learning environments in values education. A case study, one of the qualitative research designs, was employed in this study. A group of 55 students was formed ...