Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlhan, Ekrem Levent
dc.contributor.authorGencer, Eylem
dc.contributor.authorUlucan, Hakkı
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:15Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNU1EWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/315
dc.description.abstractBu araştırma okullar arası spor müsabakalarına katılan ve katılmayan ilköğretim öğrencilerinin ruh sal uyum düzeylerinde anlamlı bir farklılığın olup olmadığını incelemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırma grubunu 8 -12 yaş aralığında, farklı branşlarda okullar sporları yapan (44 kız, 22 erkek) 66 sporcu -öğrenci ve spor yapmayan (49 kız, 17 erkek) 66 ilköğretim öğrencisi olmak üzere toplam 132 çocuk (93 kız, 39 erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Hacettepe Ruhsal Uyum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklemlerde t testi ve kruskal wallis test yöntemlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin nevrotik, davranış ve diğer davranış sorun düzeylerinde okullar arası spor müsabakalarına katılanların lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür Okullar arası spor müsabakalarına katılan sporcu öğrencilerin branşlarına göre nevrotik, davranış ve diğer davranış sorun düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmemiştir. Sonuç olarak okullar arası spor müsabakalarına katılan çocuklar, katılmayan akranlarına göre ruh sal olarak daha uyumludur denilebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine whether there is significant differences in primary school students’ emotional adjustment levels who participate and do not participate in school sports. The sample group consist of 66 students ( female 49, male 17) do not participate in school sports and 66 athlete -students (male 44, female 22) participate in school sports from different sports branches totaly 132 children (male 93, female 39 ). Hacettepe Emotional Adjustment Scale (HEAS) was used to gather data. D escriptive statistics, independet samples t test, kruskal wallis h test techniques were used while analysing data. There are significant differences in primary school students’ neurotic, bahaviour and other behaviour problem levels in favor of those who participate in school sp orts There are no significant differences in athlete -students’ neurotic, bahaviour and other behaviour problem levels according to sports bra nches. As conclusion it may be said that the students who participate in school sports are more adjusted emotionall y compared to students do not participate in.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul sporlarına katılan ve katılmayan ilköğretim öğrencilerinin ruhsal uyum düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the emotional Adjustment levels of primary school students who partici pate and do not participate in school sportsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage265en_US
dc.identifier.endpage276en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster