Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorŞahin, Ayfer
dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:15Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJNU5qUTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/319
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarını belirlemek üzere bir tutum ölçeği geliştirmektir. Çalışma grubunu 1. uygulamada 713, ikinci uygulamada ise 372 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçek geliştirme sürecinde ilk olarak alan yazın taraması yapılmış ve benzer ölçekler incelenmiştir. Alanyazın incelemesi ve alan uzmanlarının yardımıyla 68 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur. Ölçeğin kapsam geçerliliği için uzman kanısına başvurulmuştur. Ölçeğin geçerliğini belirlemek üzere; açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile birlikte madde ayırt edicilik güçleri hesaplanmıştır. Ölçeğim güvenirliğini belirlemek üzere ise iç tutarlılık düzeyi ve kararlılık düzeyi hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, dört faktör ve 30 maddeden oluşan Bilimsel Araştırmalara Yönelik Tutum Ölçeğinin, bireylerin bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarını belirlemek üzere kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to develop an inventory in order to detect the attitude of pre-service teachers toward scientific research. Sample group is composed of 713 students for first application, 372 students for second. In the process of developing the inventory first of all a literature review was conducted and studied on similar scales. A pool of 68 items was prepared with the help of information from literature and contributions of professionals. Exploratory and confirmatory factor analyses and item discrimination power were calculated to provide the validity of the inventory. In order to determine the reliability of the inventory; level of internal consistency and stability level were calculated. As a result, it can be said that this scale is a valid and reliable inventory that can be used in the detection of attitude of pre-service teachers toward scientific research.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleStudy of validity and reliability of scale of attitude towards scientific researchen_US
dc.title.alternativeBilimsel araştırmaya yönelik tutum ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage961en_US
dc.identifier.endpage973en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster