Beden eğitimi öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri
Abstract
Bu araştırma: Kırşehir ilinde ilk ve orta öğretim kurumlarında görev yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu Kırşehir ilinde görev yapan 27’si bayan, 47’si erkek olmak üzere toplam 74 Beden Eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Kökdemir tarafından Türkçe’ye çevrilmiş olan California Eleştirel Düşünme Eğilim ölçeği ile toplanmıştır18. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0.88’dir. Toplanan veriler üzerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi ve kruskal wallis testi yapılmıştır. Araştırma da elde edilen verilerin analizinde [SPSS 15] paket program kullanılmıştır. Değişkenler arasında ilişki ve farklarda 0.05 önem düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda Kırşehir de görev yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerinin düşük düzeyde olduğu; görev yapılan öğretim kademesi, cinsiyet, hizmet süresi ile Beden Eğitimi öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri arasında anlamlı ilişki olmadığı belirlenmiştir (P>0.05) The purpose of this research is to determine critical thinking levels of physical education teachers work in primary and secondary education corporations in Kirsehir. The research group consist of 27 female, 47 male totaly 74 physical education teachers work in Kirsehir. The data was gathered by California Critical Thinking Dispastion Iventory that was adapted to Turkish by Kökdemir18. The internal consistency of scale is 0.88. SPSS 15.0 package program, descriptive statistics, independent Samples t test and Kruskal Wallis h test were used analysing data. 0.05 significant level was accepted in relationships and differences. As result, it was seen that the critical thinking level of physical education teachers in Kirsehir is low and there are no significant differences in teaching grade, period of service, gender according to physical education teachers critical thinking levels (p>0.05).