Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakuş, Ufuk
dc.contributor.authorÖztürk, Çağrı Demirbaş
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:17Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFek5UUTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/331
dc.description.abstractAraştırmada coğrafya programında önerilen ölçme ve değerlendirme araçlarının, coğrafya öğretmenleri tarafından uygulanma durumları betimlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Kırşehir merkez ortaöğretim okullarında görev yapan 25 coğrafya öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, coğrafya öğretmenlerinin kendilerini daha yeterli olarak gördükleri geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarını tercih ettikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanmada karşılaştıklarını belirttikleri sorunların başında sınıfların kalabalık oluşu, maliyet ve zaman yetersizliği gelmektedir. Ayrıca öğretmenler, çoktan seçmeli testleri, alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına tercih etmelerinin temel nedenini Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) olarak belirtmişlerdir. Araştırmadaki diğer sonuçlar dikkate alındığında, öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanımı ve hazırlanması konusunda acilen hizmet içi eğitime ihtiyaçları olduğu anlaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the usage of the assessment tools which were suggested in the geography curriculum, by geography teachers was aimed to be described. With this aim, semi-structured interviews were conducted with twenty five geography teachers who work in the secondary schools in Kırşehir. The results show that geography teachers seem to prefer mainly using the traditional assessment tools which they feel confident with. Teachers also stated that they prefer using traditional assessment tools to alternative assessment tools due to the problems such as; overcrowded classes, cost and lack of time. Furthermore, for teachers, öSS (Examination of Student Selection) seems to lead up teachers to prefer multiple choice tests to alternative assessment tools. When the other results are taken into consideration, there seems an urgent need for in-service teacher training in the preparation and use of the alternative assessment tools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleCoğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği)en_US
dc.title.alternativeThe usage of the assessment tools by geography teachers (Kırşehir example)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue189en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster