Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Avni
dc.contributor.authorBaltacı, Serdar
dc.contributor.authorKurak, Yasin
dc.contributor.authorGüven, Bülent
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:18Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:18Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNM09UZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/335
dc.description.abstractProblem çözme ve problem çözme stratejileri ile ilgili çok sayıda araştırma yapılmasına rağmen üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan öğrencilerin problem çözümünde kullandıkları stratejiler ile ilgili az sayıda çalışma yapılmıştır. Bu nedenle bu araştırmada, üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin matematiksel problemlerin çözümünde kullandıkları stratejileri incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada özel durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma 6 üstün yetenekli öğrenci ve 6 üstün yetenekli olmayan öğrenci ile yapılmıştır. Veriler klinik mülakat yöntemi ile toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak beş problem kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; üstün yetenekli olan öğrencilerin, bir problemin çözümünde daha çok sayıda strateji kullandıkları görülmüştür. Ayrıca her iki grup birlikte düşünüldüğünde; tüm olası durumları düşünme stratejisinin en fazla kullanıldığı ve tahmin etme-test etme stratejisinin hiç kullanılmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractAlthough a great deal of research has been carried out on problem-solving and problem-solving strategies, few studies have been conducted on the strategies used by the gifted and non-gifted students while solving problems. Therefore, this study aims to examine the strategies used for solving mathematical problems by the eighth grade gifted and non-gifted primary school students. We have conducted a case study with 6 gifted and 6 non-gifted students. Clinical interview method and problems have been used as data collection tools. As a result, it has been seen that the gifted students use more strategy do while solving a problem. In addition, when the both groups are taken together, it has been found out that the accounting for all possibilities strategy has been used most and the guessing-testing strategy has been never used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan 8. sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini kullanma durumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the usage of problem-solving strategies by the eighth grade gifted and non-gifted studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster