Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi yeterliliklerinin değerlendirilmesi
Özet
Bu araş tırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemi yeterliliklerinin değerlendirilmesi amaçlanmış tır. Araş tırmanın örneklem grubunu Kır şehir Milli Eğitim Müdürlüğü?nde görev yapan okul öncesi öğretmenleri olu ş turmu ş tur. Ara ştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama yöntemine yönelik yeterlikleri var olduğu biçimiyle tespit edilmeye çalış ılmış tır. Araş tırmada veri toplama aracı olarak Karadağ, Çalışkan, Korkmaz ve Yüksel (2008) tarafından geliştirilen “Drama Lideri Olarak Öğretmen ve Eğitimsel Drama Uygulama Yeterliği Ölçeği” kullanılmış tır. Verilerin çö zümü ve yorumu için SPSS 15.00 programı kullanılm ış tır. Araş tırma sonucunda eğitim kurumlarında okul öncesi öğretmeni olarak çalış an öğretmenlerin “Dramayı Planlama Yeterliği” boyutunda kendilerini ara sıra yeterli görürken; “Dramayı Gerçekleş tirme Yeterliği” boyutunda, “Dramayı Değerlendirme Yeterliği” boyutunda ve “Drama Genel Yeterliği” olan ölçeğin genelinde kendilerini çoğu zaman yeterli gördükleri ve okul öncesi öğretmenlerinin mesleki kıdemlerine iliş kin olarak drama yöntemi yeterliliklerinin farklılaş tığı bulunmuştur. The aim of this study is to evaluate the qualifications of pre -school teache rs about drama in education. The sample of this study is the teachers who are working at KırĢehir National Education Directorate. In that study, it is tried to reach the data that teachers working at pre-schools have the qualifications about drama method. The data collection tool of this study is “ Teacher as a Drama Leader and Scale of Sufficiency of Educational Drama Application ” developed by Karadağ, çalışkan, Korkmaz ve Yüksel (2008). To analyze and evaluate of the collected data, SPSS 15. 00 program was used. At the end of the study, it was found that pre -school teachers sometimes regarded themselves as qualified ab out “Planning Drama” , they many times thought themselves as qualified about “Practicing Drama”, “Evaluating Drama” and “General Drama” and finally it was reached that the qualifications of pre - school teachers on drama were changed according to their professional seniority.