Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşdemir, Adem
dc.contributor.authorKuş, Zafer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:19Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFME9UYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/346
dc.description.abstractYenilenen ilköğretim programının içeriği hakkında toplumun her kademesinin bilgilendirilmesi noktasında ulusal gazetelerde çıkan haberler önemli bir işleve sahiptir. Bu çalışma ile de ulusal gazetelerin bu işlevi ortaya koyma biçimleri literatürde yer alan çalışmalarla birlikte karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir. Bu anlamda 2004 ile 2007 yılları arasındaki ulusal gazetelerda, yeni programla ilgili haberler doküman incelemesi yoluyla elde edilerek, bilimsel olarak yayınlanan çalışmalarla paralelliği karşılaştırılmıştır. Bu kapsamda 3 farklı kategori altında toplanan 14 gazetenin toplam 484 haber ve köşe yazısı doküman incelemesi yoluyla incelenmiştir. Araştırma sonucunda ulusal gazetelerde haberlerdeki kavram dağılımları incelendiğinde en fazla oranın 2004 yılında olduğu belirlenmiş ve yıllar geçtikçe oluşan kavramların oranı azalmıştır. Program hakkında bilgiler, ilk yıllarda resmi kişilerin vermiş olduğu demeçlerle, programın özüne girmeden başlıklar şeklinde haber yapılmış, ilerleyen yıllarda programın felsefesi, öğrenci merkezli olması, ölçme-değerlendirme boyutundaki ayrıntıları hakkında bilgilere yer verilmiştir. Literatürde ise yeni programla ilgili yetersizlik/olumsuzluk ve içerik/tasarım kategorilerine ön plana çıkaran bulguların ağırlıklı olarak yer aldığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe news in the national papers has an important role to inform the people about the content of new primary school curriculum. This study investigated the way of function with the comparison of the studies in the litera- ture. The news concerning the renewed curriculum appearing in the national media in the period between 2004 and 2007 was obtained through document analysis and were compared to scientific studies in terms of consis- tency. For our purposes, 484 news articles and columns from14 newspapers which were grouped into 3 catego- ries were examined through document analysis. Consequently, it was found that the highest rate was in the year 2004 and that the rate of concepts decreased as the years passed by. The information on the novel curriculum was brief statements made by officials and was in the form of headings in the early years; yet in the following years such knowledge as the philosophy of the curriculum, its being student-centred as well as details of mea- surement and evaluation was presented. In the literature, findings related with inadequacy and content/ design categories were seen taking place heavily.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYenilenen ilköğretim programı ile ilgili ulusal gazetelerde yayınlanan haberlerin içerik analizien_US
dc.title.alternativeThe content analysis of the news in the national papers concerning the renewed primary curriculumen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster