Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarabulut, Ebru Olcay
dc.contributor.authorUlucan, Hakkı
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:20Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:20Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFMk5qRXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/347
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Yetiştirme yurdunda kalan öğrencilerin, problem çözme becerileri belirlenerek, bireylerin kişisel değişkenlerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Çalışmaya, yetiştirme yurdunda kalan öğrenciler arasından tesadüfî seçim (random) yöntemi kullanılarak seçilen 32 kız, 39 erkek toplam 71 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu” ve “Problem Çözme Envanteri (PÇE)” kullanılmıştır. İstatistiksel veriler için, yüzde ve frekans değerleri alınmış, değerler arasındaki fark için t- testi ve U- testi uygulanmıştır. Araştırma bulgularında; yetiştirme yurdunda kalan öğrencileri babanın hayatta olup- olmaması değişkenleri arasında ve spor yapıp-yapmama değişkenleri arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç olarak; yetiştirme yurdunda kalan öğrencilerin babalarının hayatta olmamasının problem çözme becerini olumsuz etkilediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin aktif spor yapmalarının problem çözme becerilerini olumlu etkilediği saptanmıştır. Cinsiyet, annenin hayatta olup-olmaması, aile bireyleriyle görüşüp-görüşmemelerinin ise problem çözme becerilerini etkilemediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe present study aims to identify the problem solving skills of the students in orphanages and to examine whether they differ according to the independent variables obtained from personal variables. A total of 71 students – 32 female and 34 male – voluntarily participated in the study and they were randomly selected from among the students living in orphanages. In the study, “Personal Information Form“ and “Problem Solving Inventory (PSI)“ were employed as the data collection instruments (Heppner and Peterson, 1982:66; Sahin et al. 1993: 379). In this study, the reliability coefficient, percentage and frequency values for statistical data were calculated and a t-test and U-testi was performed to determine the difference between the values. The findings revealed a significant difference between the variables of having an alive or dead father and doing sports for the students living in orphanages (p<0.05). As a result; it is determined that problem solving ability of students who stay in orphanages is negatively affected by their fathers being dead. It is detected that playing active sports has a positive impact on problem solving ability.it is also detected that gender,their mothers being alive or dead,and their relation with their other family members do not effect their problem solving skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYetiştirme yurdunda kalan öğrencilerin problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi (Kırşehir ili örneği)en_US
dc.title.alternativeAn examination of the problem solving skills of the students in orphanages in terms of different variables (the case of Kirsehir province)en_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage227en_US
dc.identifier.endpage238en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster