Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:21Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRFNU5UazBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/354
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının soruların niteliklerine ilişkin algılarını ve değerlendirmelerde kullandıkları gerekçeleri ortaya koymaktır. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 47 erkek, 33 kız olmak üzere toplam 80 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırmanın verileri, verilen bir metne dayalı olarak sorulan altı açık uçlu soruya, öğretmen adaylarının verdikleri cevapların içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonunda ulaşılan sonuçlar aşağıda tartışılmıştır: Hem kız, hem de erkek öğretmen adaylarına göre bir sorunun en zor soru olarak nitelendirilmesinin en önemli gerekçesi sorunun üst düzey düşünme gerektirmesidir. Öğretmen adayları için bir sorunun güzel olarak nitelendirilmesinin en önemli gerekçesi, sorunun taksonomiye göre uygulama veya daha üst düzeyde olmasıdır. Hem kız hem de erkek öğretmen adaylarına göre bir sorunun en üst düzeyde düşünmeyi gerektirmesine ilişkin en önemli gerekçe, sorunun analiz, sentez ya da değerlendirme basamağında olması; en alt düzeyde düşünmeyi gerektirmesine ilişkin en önemli gerekçe ise sorunun bilgi basamağında olmasıdır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study determine to; teacher candidates‟ ability of asking questions according to different criteria on a subject and evaluating with the rationales the questions they write. This research is a descriptive study. The study group of the research composes of 80 students (teacher candidates) of whom 47 are male and 33 are female. The data of this research was evaluated collecting the answers given by the teacher candidates to the six open-ended questions asked to them on the basis of a given text and using the content analysis method. As a result According to both male and female teacher candidates, the most important reason to describe a question as the most difficult question is that it requires high level of thinking. The most important reason to describe a question as a good question is that it is a practice according to taxonomy or that it is on a higher level. The most important reason for a question to require the highest-level thinking is that it is on the level of analysis, synthesis or evaluation; and the most important reason for a question to require the lowest-level thinking is that it is on the level of knowledge.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının sorulara ilişkin nitelik algıları ve oluşturdukları soruların değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeTeacher candidates’ perceptions of the qualifications of questions and evaluation of their questionsen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage251en_US
dc.identifier.endpage273en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster