Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKormaz, Özgen
dc.contributor.authorAygün, Mustafa
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:21Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJeE5ERTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/359
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Vitamin Eğitim Destek Hizmeti'nin etkililiği ve kullanışlılığına ilişkin öğretmen algılarını belirlemektir. Bu çalışma tarama modelinde tasarlanmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir ili merkezinde ilköğretim okullarında görev yapan çeşitli branşlardan 209 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmen Algı Anketi (a=0,956) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, Anova, LSD ve korelasyon istatistikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre ise öğretmenlerin Vitamin Eğitim Destek Hizmetine karşı tutumlarının olumlu olmasının yanında, olumsuz düşüncelerinin de olduğu, öğretmenlerin büyük bir bölümünün bi hizmeti kullanmadığı ortaya çıkmıştır. Bu verilerin yanında öğretmenlerin Vitamin Eğitim Destek Hizmetine karşı tutumlarının branş, görev süreleri ve Vitamin Eğitim Destek Hizmeti'ni kullanım sıklığı bazında değiştiği gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to identify teachers' perceptions toward Vitamin's effectiveness and usefulness. It is a descriptive study designed on the basis of the survey model. The study group consists of 209 teachers from various branches employed in the primary schools in the central province of Kirsehir. The data were collected using the Scale on Teachers' Perceptions toward Vitamin (a=0.956) developed by the researchers. The collected data were subjected to frequency, percentage, arithmetic means, standard deviation, t-test, Anova, LSD and correlation statistics. The results of the analyses revealed that the teachers had both positive and negative attitudes toward Vitamin and that a great majority of them did not use Vitamin. In addition to these results, it was also observed that the teachers' attitudes toward Vitamin changed with their branches, duration of employment and frequency of Vitamin use.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleVitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algılarıen_US
dc.title.alternativeTeachers' perceptions toward the Vitamin education support serviceen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue192en_US
dc.identifier.startpage146en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster