Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPulur, Atilla
dc.contributor.authorOlcay Karabulut, Ebru
dc.contributor.authorKoç, Hürmüz
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:22Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRRMU9UZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/365
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; üniversite eğitimi gören üst düzey sporcuların problem çözme becerilerinin branş, cinsiyet ve spor yılı değişkenleri bakımından incelemektir. Çalışmaya; Üniversitelerarası final müsabakalarına katılan 18 üniversiteden Voleybol, Basketbol, Hentbol, Atletizm, Yüzme ve Futsal (Salon Futbolu) branşlarından 84 bayan, 99 erkek olmak üzere toplam 183 sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu” ve problem çözme becerilerini belirlemek için Heppner ve Peterson tarafından geliştirilen “Problem Çözme Envanteri (PÇE)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, yüzde ve frekans değerleri alınarak t- testi ve tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) kullanılmış ve p<0.05 düzeyinde anlamlılık aranmıştır. Sonuç olarak; Üst düzey üniversiteli sporcuların cinsiyet değişkenine göre PÇE puanlarında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Yüzme sporu ile uğraşan erkek sporcuların problem çözme becerileri, kız sporcuların problem çözme becerilerinden yüksek bulunmuştur. Araştırmada ayrıca, sporcuların spor yılı değişkeni ve branş değişkeni ile PÇE puanları arasında ilişkiye bakılmış, anlamlı ilişki tespit edilememiştir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to examine the problem-solving skills of high-level collegiate athletes in terms of different variables such as branch, gender and years in sports. There were a total of 183 athletes, from 18 universities attending the interuniversitary finals, taking part in the research voluntarily: 84 female and 99 male athletes from volleyball, handball, athletism, swimming and futsal branches. The applied data collection tool for the research was the “Personal Information Form”, and the “Problem Solving Inventory ”, developed by Heppner and Peterson (1982) was used to determine the problem solving skills.The percent and frequency values were taken, and the t-test and analysis of variances (One Way ANOVA) were used for analyzing the data. The significance level sought was p<0.05. To sum up; a significant correlation has been identified in terms of the Problem Solving Inventory scores of high level collegiate athletes by the gender variable. The problem solving skills of male swimming and track and field branches were found to be higher than those of female athletes. The research did also look at the correlation between the variable of years in sports and the branch variable and the Problem Solving Inventory scores, but no meaningful significance has been identified.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklı branşlardaki üst düzey üniversiteli sporcuların problem çözme becerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeReview of the problem-solving skills of high level collegiate athletes from different branchesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage6en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster