Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Ayfer
dc.date.accessioned12.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-11T21:54:26Z
dc.date.available12.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-11T21:54:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNek1EVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12513/388
dc.description.abstractAraştırma ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 718 alt, 432 orta ve 234 üst sosyo-ekonomik düzeyden; 712 dördüncü sınıf ve 672 beşinci sınıf olmak üzere toplam 1384 öğrenci oluşturmuştur. Anket formu ile elde edilen veriler, SPSS programına girilmiştir. Verilerin analizinde yüzde ve frekans dağılım tabloları yapılmış, frekans dağılımları ki-kare testi ile 0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırma sonucunda; ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin boş zamanlarında en çok kitap okumaktan hoşlandıkları, büyük bir çoğunluğunun evlerinde kendilerine ait bir kitaplıklarının olduğu, kitap okumalarına en çok derslerinin yoğunluğu ile sınavlara hazırlanmalarının engel olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca öğrencilerin okuma alışkanlıklarının sosyo-ekonomik düzeylerine göre farklılaştığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to find out the reading habits of 4th and 5th grade students in primary education. The sample of the study consists of 718 sub, 432 medium and 234 students with high socio-economic status. From the total of 1384 students, 712 were fourth grade and 672 were fifth grade students. Obtained by questionnaire form, the data was entered into SPSS programme. Percentage and frequency distribution tables were used for datum analyze, frequency distributions were tested by chi-square test in the 0,05 significance level. At the end of this study, it has been found out that 4th and 5th grade students mostly like reading in their free time, most of them have bookcases of their own at home, studying for the lessons and examinations prevent them from reading. Besides, it has been found out that there are differences in reading habits among the students according to their socio-economic status.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının sosyo-ekonomik düzeylerine göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeA study of 4th and 5th grade elemantary students’ reading habits, based on their socio-economic statusen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentKırşehir Ahi Evran Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage367en_US
dc.identifier.endpage388en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster